.



Hösten kom fort i år. September brukar vara en månad där solen får en sista chans att lämna avtryck.
Nu har den bara farit förbi medan Katia sopat banan ren.
Att hösten närmar sig så raskt gör mig ingenting.
Jag tycker om dess färger och jag trivs i mellanlandet mellan värme och kyla,
även fast jag som alla andra föredrar sommaren och värmen.
Nej, hösten gör mig ingenting. Det är vintern som bekymrar mig.
Jag är ingen person som påtagligt lider av den sk "höst/vinterdepressionen",
men jag är inget fan av snö och den hårda kylan den för med sig.
Jag hatar att klä mig i många lager tröjor & långkallingar,
och jag hatar mer än något annat vinterskor.
Det är så jävla fult med vinterskor.
Alla modebrudar lär ha orgie i lycka över vinterns skor,
som alltid är någon ledsen läder/skinnstump i moonboots-kostym.
Det hela ser förjävligt ut.
Av någon anledning så har flertalet av dessa kreationer toffsar hängandes på sidorna.
Jag frågar mig själv - why? Vem köper något så fult och trivs med det?
Är det för att Pissie har skrivit om dem, eller är det för att de har hög status = dyra,
som gör dem attraktiva? Oavsett.
Jag släpper inte taget om mina converse/tygkopior,
trots att det var sjukt längesen de var sk "inne".
Men dock fryser jag som fan under detta halvår som vintern pågår.
Mina fodrade kopior gör ett bra jobb,
men där halkar de också in i kategorin "vinter" som jag får svårt att finna mig i.
Det tar en evighet att få på sig. En evighet.
Jag blir trött.

Men det är något fint med att det mörknar.
Ljusen tänds och jag drar filten närmre mig.
Löven ändrar färg och det är vackert.

Men nog kan jag behöva ett ombyte,
gärna i form av att Sverige byts ut mot något varmare under dessa kalla månader.
Pengar har jag, även fast de knappast ligger på hög och finns i överflöd.
Men de har jag sparat på i evigheter så att jag kan ta mitt förbannade körkort någon gång.
Jag har efter lång tids velande tagit tag i det och jag hade min första körlektion igår (som förvrigt gick sjukt bra).
Så frågan är om alla mina pengar kommer att gå åt till denna rosa plastlapp,
eller om jag kommer att kunna unna mig en resa till solen.
Jag hoppas på en kombination av båda, även om det förefaller mycket tvivelaktigt.


Jag har bakat bröd. Det blev gott som fan.
Ikväll ska jag göra -någonting- med kantarellsås till.
Det är fint att vara vegan. Alla smaker är fantastiska.
Dessutom så känns det rätt hälsosamt också.
Men det är bara en bonus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0