.



Dagen blev inte som jag väntat mig, men absolut ingen nitlott för det.
Jag hann ta mig tid till att sätta mig ner med körkortsteorin och jag tvingade mig själv att sitta igenom hela kapitlet.
Sen ner mot stan där en tilltänkt demo skulle äga rum, men den blev aldrig av då vi (jag och en till) gick in till kvinnan som ägde butiken och berättade vad vi kände inför hennes val att sälja äkta päls.
Det visade sig att hon själv valt att sluta köpa in ny päls till försäljning och hon gick med på ett muntligt avtal (med vittne) att sluta sälja päls. Sådärja. Då var den biffen klar.
Jag uppförde mig väl och var trevlig och kvinnan var också väldigt snäll och samarbetsvillig.
Hon tog inte illa upp och jag var noga med att vara så beskrivande som möjligt för att minska "attack-känslan" man annars kan få när två veganer stampar in i en pälsbutik.
Hon sa till och med att hon var glad att någon bryr sig om djuren,
och hon gav sitt ord att sluta sälja äkta vara.
Det fick mig att känna mig bra och kompetent.
Det skulle inte förvåna mig om hon bryter kontraktet,
men då är vi där igen och har vår kampanj.
Örebro ska bli pälsfritt - och så vitt vi vet är hon den enda kvar som säljer äkta päls.

Väl hemma mer eller mindre dök jag ner i badet.
Det var längesen jag var så stelfrusen.
Det blir att äta rester och se på tv.
Det har varit en klart godkänd dag.

Kommentarer
Postat av: ninja

whi go go go vill med ha ett pälsfritt örebronx.

2011-02-02 @ 11:34:51
URL: http://ingrodd.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0