.



Jag har känt mig stark idag. Det har varit väldigt välkommet.
När jag gick upp i morse trodde jag att det skulle bli en dag styrd av sårbarheter då natten varit fruktasvärd.
Jag gick och la mig lite småorolig att min granne skulle komma och skälla på mig för att jag sagt till om ljudnivån på hans musik, och när jag till slut somnade så brakade mardröm efter mardröm av hela natten igenom.
Det har varit ännu en natt då jag förvisso sovit, men aldrig kommit in i den där djupsömnen eftersom att jag passade på att vakna halvt panikslagen varje timma tills jag till slut gav upp och gick upp och mötte dagen.

Men det har varit en fin dag.
På affektlab målade vi ilska och jag kunde lägga ilskan i bilden jag målade och sen lämna den där när jag gick.
Vandrade på stan med min fina vän Johan och sen dess har jag ägnat världens längsta timmar på körskolan där jag haft introduktionsutbildning för handleadre.
Klockan är nio och jag kom nyss hem.
Kroppen är helt slut men samtidigt för uppe i varv för att kunna slappna av och vila.

Jag ska ge det ett försök att komma ner i puls och försöka att sänka tempot som hjärnan far omkring i.
Försöka att sova okej i natt så att jag inte kommer att vara ett vrak imorgon.
En natt av orolig sömn kan jag hantera, men flera nätter i rad gör mig väldigt sårbar och då påverkas jag sjukt lätt av allt som kommer omkring mig.
En låt kan få mig på fall, på samma sätt som en nedfallen blick kan tvinga mig till tårar.
Det känns lite överflödigt att säga, men sömnen är så viktig för mig.
Dags att varva ner.
Det har varit en fin dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0