.



Det är söndag och jag försöker att hålla ihop.
Låta all ilska och uppgivenhet rinna av mig och gå obekymrad därifrån.
Lämna situationen och sluta att låta mig påverkas av var del i min vardag som förefaller svåra att hantera av olika anledningar. Det som verkar rimligast att göra känns svårt.
Jag har svårt att ducka och söker mig snarare till strider än flyr dem.
Som alla andra dagar har jag svårt att hålla fokus och tappar lätt tråden.
Det blir bättre och bättre, men ibland känns det snarare som att jag tar två steg bakåt än ett fram.
Jag har en avledningsmanöver klar för mig. Om några minuter ska jag ner till tvättstugan.
Det är otroligt mycket som behöver tvättas och jag kommer antagligen att vara upptagen med detta tvätt-derby ett tag framöver. Sen har jag nya säsongen av one tree hill att vila huvudet på.
Jag behöver ta till samtliga knep för att inte ramla tillbaka i fällan jag nyss tog mig ur.

Imorgon är en ny dag. Jag ska fokusera på att ta mig dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0