.


Jag börjar att närma mig en insikt. Lite som att fragment av nattens drömmar börjar att komma tillbaka till medvetandet, fastän det går långsamt och till en början endast är diffusa bilder i huvudet.


Jag blir stressad av lugnet. Jag vet att det låter märkligt, men hear me out - jag vill slappna av och ta det lugnt, men plötsligt inser jag vad klockan är och tänker "MOTHERFUCKER JAG HAR INTE AKTIVT SLAPPAT ALLS. JAG HAR SLÖSAT BORT HELA DAGEN PÅ FAN INGENTING!
Nu måste jag hardcore-slöa så att jag hinner ikapp all dötid".
Blir detta hardcore-slöande bra? Nej. Givetvis inte.
Det hör man på namnet att det är det sämsta förslag som uppkommit efter att ha låtit Judas bli polare med en på facebook (man vet ju hur det gick liksom..).
Det är helt enkelt väldigt stressande att slappna av.
Det är fullkomligt omöjligt att chilla när man försöker att varva ner.
För i huvudet går mantrat "måsteslappnaavmåsteslappnaavmåsteslappnaav, fanjagmåstenjutaavlugnetfanjagmåstenjutaavlugnetfanjagmåstenjutaavlugnet" etc.
Blir jag mental av det hela? Guess.

Givetvis förstår jag att jag låter som en gnällig överklassbrud med rätt lama problem,
men för stunden satsar jag på att fokusera på mig själv.
Men för att väga upp allt whine så publicerar jag även en liten text och en bild på hungriga barn så att jag ska verka bättre och lite mera värdig som människa. Det tycker jag är en ganska fair deal.
Om ni inte uppfattar att det jag nyss skrev (om att jag ska verka bättre/human/värdig) var ett skämt så förtydligar jag det nu. Det är ett skämt. Ha-ha, right?


Fan.
Jag behöver sluta skämta bort saker.
Undrar hur det ska gå till.
Och nu har ytterligare 35 min gått och jag har fortfarande inte nått awesomness i avslappning.
Tyckte för en stund sen att det luktade cannabis i min lägenhet och blev minst sagt förvirrad.
Har tre nätter i rad drömt att jag blivit psykotiskt och jag blev med ens osäker på om jag egentligen drömmer och återigen är psykotiskt - eftersom att jag är på det klara med att jag själv inte brukar andra droger än alkohol & nikotin.
Men ett par sekunder senare insåg jag att jag tänt en rökelse..
Sömn kanske vore den ultimata avslappningen för min del verkar det som.
Begreppen verklighet och andlig distans flyter ihop.
Jag har gått på högvarv för länge.
Haft fullt med stimuli och haft för många bollar i luften.
Jag behöver ha lite tråkigt tror jag.
Och jag behöver, mest av allt, komma igång med träningen igen.
Känns som att jag blivit en flodhäst under sommaren.
Inte okej. Veganer är fan inte alls smala "just because".
Lathet har format denna sexiga kropp. Och falafelrullar.



Nu har det gått 1h sen jag började mitt chill-raid.
Jag tror att jag skiter i chillen ikväll.
Det verkar ändå inte fungera.
Tur att man är glad i alla fall.
Skratta lite åt hur kass man är på att varva ner.
Imorgon, kanske.


-------





(Saxat på fb - för ja, jag är en sån brud som lägger upp propaganda typ hela tiden):

Jag vet. Bilden är hemskt och det vänder sig i magen på en. Och ja. Jag lägger upp den för att det SKA vända sig i magen på er. För att ni antagligen (tittar på klockan - 17:58) lagar mat eller precis har ätit. För att symboliken ska bli lite extra jobbig.

Planerar att ta bort den här bilden när tillräckligt många fattat piken, eller när jag helt enkelt inte längre klarar av att se den. Så släpp pizzan du håller i, eller ställ ifrån dig den nyknäckta folkölen du unnat dig efter jobbet (det är ok att både äta & dricka, det är inte dit jag vill nå) och grabba tag i din mobil och skicka förihelvete pengar till människor som behöver det. Intalar du dig själv att du inte har pengar och att någon annan kommer att skicka istället?
Tro mig - du har råd, och risken är att samtliga människor tänker att någon annan får vara solidariskt och så slutar det med att ingen är det.



http://www.lakareutangranser.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0