KOM IGEN DET BLIR KUL!



Det är helt enkelt för roligt för att sluta när man fastnar i tankar som "slappnar jag av tillräckligt nu? borde jag slappna av mera? aaaannnnnd.. GOO!" (--> slänger sig ner på soffan för att liksom banka in chillet i kroppen fast det enda som händer är att man får ont någonstans för det ligger alltid snusdosor/mobiltelefoner/fjärrkontroller/kattleksaker/vattenflaskor etc. i soffan som man givetvis slår sig på. mission failed).

Insåg till min förtjusning att det är fullt möjligt att vara speedad OCH avslappnad at the same time.
Det är när jag aktivt försöker vila som det skiter sig. För jag hatar ju att vila!
Hur kommer det sig att jag alltid glömmer den lilla detaljen?
När jag aktivt vilar så blir jag rastlös. Rastlös = ångest och stress.
Stress = motsatsen till avslappning.
Det spelar ingen roll att huvudet mosar in intryck hos mig.
Det spelar ingen roll att hjärnan leker för fullt för att stimuleras.
För jag kan vara igång samtidigt som jag tar det lugnt.
Det viktigaste verkar vara att jag trivs, och BAM - mission accomplished.
Det behöver inte hända saker. Det behöver inte heller vara helt stilla.
Bästa sättet för mig att slappna av är att poppa popcorn och låta hjärnan go bananas och bara låta det hända.
Sitta och garva åt vilka reflekteringar man gör och de sjuka associationerna man får till om man släpper djuren lös så att säga. Det är humor. Ni borde pröva det.

Jag har haft hysteriskt roligt åt mig själv nästan hela kvällen.
Nu är det dags att sova.
Mitt huvud har fått leka av sig och övriga kroppen har fått sin vila.
Win - Win.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0