.



Dagen började haltande som så många söndagar gör,
men efter att jag (med hjälp) drog ur mig från svackan har dagen bara fortsatt att höja sig själv till skyarna.
När jag väl tog mig utanför dörren stod solen högt och himlen var blå.
Jag och mannen tog den korta promenaden till våra vänner och där har vi skrattat bort ändlösa timmar i den gemenskap vi har. Det blev en mild söndagsfylla och jag känner mig stärkt av tanken på att det alltid går att vända hemska dagar till vackra.
Jag tog mig upp och dagen blev meningsfull och varm.
Vi satt länge i soffan hos K&L och väl där möttes vi upp av flera människor som sökt sig till samma lägenhet och samma gemenskap.
Timmarna gick och jag fylldes av det bekanta välbehag som slår till då och då.
Det var mycket som felade idag och jag trodde till sent på eftermiddagen att hela söndagen var förstörd,
men efter uppmuntran tog jag tillvara på de ljusglimtar jag får att vara nära de människor jag håller av som mest.

Det var extra viktigt idag.
Att ha vänt en dålig dag till en bra.
Att inte låta nederlag bli mitt signum till misslyckande och passivitet.
Solen har kittlat mig i ansiktet och jag har trivts till fullo.
Varje andetag har varit av välbehag och det gör att jag orkar fortsätta att försöka att vända crappy days till vinnande kvällar av välmående.

Ska sluta innan jag kräka lite av hur cheesy det låter.
Ibland är livet en klyscha och det enda man kan göra är att dansa med och hålla takten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0