.



Ja. Det gick ju väldigt bra med dagens enda aktivitet.
NOT!

Jag skulle bara läsa första kapitlet i senaste boken från Sagan om isfolket.
Det hela slutade, inte helt oväntat, med att jag sträckläste ut hela boken.
Enda pausen var när rara underbara kom förbi och en kort delicato-paus.
Jag hade på känn i rätt många timmar att jag egentligen borde sysselsätta mig med andra saker,
men jag hade inte kraften att lägga ner boken.
Jag vet, jag vet. Det är bara en bok blablabla..
Men det är något magiskt med fanskapet.
När jag läst ut sista sidan var jag helt genomsvettig - så mycket hade jag levt mig in i boken.
Jag är helt slut mentalt. Flera gånger har jag ropat ut högt (som den tönt jag är) "NEJ VAD FAN HÅLLER DU PÅ MED?!", "MEN FATTAR DU INTE ATT DEN DÄR JÄVLA HORAN KOMMER ATT HA IHJÄL DIG?!!".
Jag är minst sagt en ytterst passionerad läsare.

Så nu sitter jag här och luktar svett.
Inser att jag helt glömt bort att äta mat idag.
Jag har varit fullt upptagen med boken.

Så det enda som stod på agendan blev ogjort men nu när jag börjat att ta mig för det så inser jag vidden av det hela. Det lilla projektet blev mig övermäktigt så jag gör det jag alltid gör - jag skjuter det framför mig.
Jag har ju till fredag på mig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0