.



Dagen har varit fylld av styrka.
Jag vaknade tidigt och tog till vara på morgonen.
Bakom rullgardinen väntade en blå himmel på mig och för att fira in våren så blev dagens klädsel färggrann.
Det blev en promenad ner på stan och sen en snabbträff med min nyfunna vän innan det blev dags att åka hem igen och svida om till träningskläder.
Det låter kanske som lite tråkig läsning, men jag har känt mig så levande idag!
Träningen med Amanda var hård men underbar.
Den människan får mig alltid att skratta och le, i alla tider och väder.
Och jag har liksom kommit att vänja mig vid att se min nyfunna vän om dagarna så dagarna bleknar om jag inte får  min dagliga dos av hans sällskap.

Hemma har jag tagit farväl av Jojjo.
Det värker i bröstet av saknad redan, trots att jag inte varit själv i mer än 2 h.
Det finns inga gränser för hur långt min kärlek sträcker sig för den mannen.

Framför mig nu när jag skriver ligger Katitzie och spinner och kollar ner på tangentbordet som för att kolla så att jag stavar rätt. Hon har fått dispens för datorbordet.
Hon tycks tycka om att sällskapa och jag kan inte neka henne det eftersom att Satin allt som oftast ockuperar mitt knä.

Så. En spinnande katt på bordet.
En till spinnande katt i mitt knä.
Jojjo gav mig en varm puss innan han åkte och jag har haft en underbar dag med solsken, vänner och träning.
Livet kunde vara värre.

Jag har dessutom tagit beslutet att sluta med en av medicinerna jag äter.
Den har aldrig direkt fungerat på mig ändå, utöver att den har hjälpt mig att sova.
Men där får jag hjälp på annat håll i stället och jag vill vara så medicinfri jag kan vara.
Det är onekligen en skillnad på idag och för några år sen då jag var tvungen att köpa den största dosetten som fanns på apoteket och nu.
Jag äter aldrig lugnande längre.
Jag har slutat med rävgiftet lyrica.
Jag sover bra och känner mig sådär allmänt hälsosam.

Att gå från 9 av 9 på borderlineskalan till 0 av 9 var något jag aldrig trodde skulle vara möjligt.
Men det visade sig att allt är möjligt, men nog fan har jag slitit för det här resultatet.
Ja, livet kunde vara värre.

Kommentarer
Postat av: ninja

du visar hela världen att det går, att inget är omöjligt, du finner vardagslycka, du sätter spjän mot en personlighetsstörning och vinner, vinner brakstort! du säger nej till gula papper och fångar livet <även om svackor finns, men vilken människa har inte det i olika skalor>.

du är så fantastisk!

<3

2011-04-13 @ 10:24:54
URL: http://ingrodd.blogspot.com/
Postat av: linn

Du berikar mitt liv så oändligt mycket.

Att jag har dig i ryggen känns som att jag vågar ta ut mina svängningar och hoppa och satsa allt för jag vet att du finns där och tar emot mig när jag landar.

Bara genom dina ord så ger du mig styrka.

Du har en stor del i allt.

Jag känner mig säkrare på grund av dig.

2011-04-13 @ 11:55:48
URL: http://bully.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0