.



Många samlade tankar och känslor.
Jag orkar helt ärligt inte ta tag i dem.
Dagen har varit skiftande och jag har haft svårt att hitta balans mellan topparna och dalarna.
Det har varit mycket idag som krävt energi, bland annat högskoleprovet.
Jag går inte in på det ämnet, för jag har ägnat rätt lång tid åt att lyckas lägga det åt sidan.
Det har för den delen ingenting med resultatet att göra
- jag har inte ens bemödat mig med att rätta provet.

Något bruten är jag nu.
Såg på en gripande dokumentär om det amerikanska skolsystemet.
Plockar ihop bitarna och samlar lugna andetag i lungorna och tröstar mig själv med en varm säng och gott sällskap.
Jag försöker att tänka positivt och lindra det som för tillfället skaver i bröstet på mig.
Det är ingen mening med att bära runt på spiralen av tankar och känslor som överlappar varandra och slutligen blir varandras kopior i all oändlighet.
Allt fortsätter även om jag för stunden står stilla.

Jag omfamnar kudden och viskar varma ord i hans öra
som för att ge mig själv den trygghet jag söker.
Dagen har varit påfrestande, på många olika plan.
Men jag lever.
Trots att jag i skrivande stund plågas av smärtor bortom det fysiska och in i medvetandet,
så har inte elden slocknat ännu.
Dagen har varit utmanande,
och jag har tagit mig igenom den.
Jag ser det så.
Mycket vackert, mycket svårt.
Och popcorn däremellan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0