Socialpsykiatri



Fick precis tillbaka mitt senaste arbete i socialpsykiatri med kommentarer.
Min lärare verkar nöjd och det känns jättebra. Lustigt att han valde ut den flummigaste delen i mitt arbete som den bästa. Han är bra, min lärare. :)
Arbetet handlade om en socialpsykiatrisk verksamhet och jag skrev om Fontänhuset och min vän som går där.
Plus ett par sidor reflektioner. Min lärare är ett stort fan av analyser och reflektioner så det var bara att ösa på med tankar. Jag tycker jättemycket om att skriva arbeten. Det är verkligen en av mina få starka sidor i skolan eftersom att jag så sällan lyckas hålla fokus hela lektionen igenom. Det är bara när det ska diskuteras som jag kan hålla mig kvar i klassrummet mentalt och deltaga. Känns lite märkligt att prata om starka sidor hos en själv men någon gång ska man väl göra det också.
---

Linn!

Ja, vad ska man säga? Du gör det om och om igen!
Vad jag menar?
Jo givetvis ett nytt helt nytt enastående studiearbete med mycket baskunskap, förtroende och förtrolighetskunskap.
Du skriver, berättar, analyserar och refekterar väldigt, väldigt fint.

Du skrver:

"Det finns en gemenskap där och det är en mötesplats där man kan träffa vänner och ett socialt liv är väldigt viktigt. Människan är ett flockdjur och vi behöver varandra. Ensam är inte stark. Inte i längden. Även om man inte är där och jobbar varje dag så kan man vara där och bara umgås. En så enkel sak som att inte behöva äta själv tycker jag låter som någonting jättefint. (...) Bara tänk dig tillbaka när man var tvungen att äta själv i skolan. Det var fruktansvärt! Tänk då att det finns människor som återupplever det varje dag när de måste äta mat själva. Det kan låta som en enkel sak att göra men det är inte så enkelt för alla.
Att kunna ha en plats att gå till och äta mat låter så lugnande. ”Hellre gröt tillsammans än oxfilé ensam”

Bara så enkel grej som detta med mat och sammanhangets betydelse för en människa. Jag måste få vara någon, någonstans och där bli bekträftad, eller hur.

Du är en väldigt klok ung kvinna Linn!

Bra jobbat!

Kommentarer
Postat av: Mina

Snuttan! Kul att höra att ditt arbete blev väl mottaget, jag har en liten lillfingersnagel med i det så jag är extra stolt =)

2010-05-08 @ 15:07:53
Postat av: Maria

Hej!

Nej min låsta blogg är till för alla UTOM mina vänner och familj =) Så ge mig din mailadress så ska jag bjuda in dig. Fördelen är ju att du har ett konto på blogspot förstås =)

2010-05-08 @ 17:46:15
URL: http://hundramil.blogspot.com
Postat av: kickan34

Grattis! :)

2010-05-08 @ 22:55:00
URL: http://kickan34.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0