.



Dagen. Ja, vad ska man säga. Det började väl sådär på jobbet och var allmänt svartlistad men allt efter att dagen gick så fick jag komma över till den vita sidan och det kändes bra. Kändes väldigt bra att höra att man är behövd och att man är uppskattad av patienter. Det var extra viktigt eftersom att dagen började lite tokigt.
Vet att jag inte skulle ta det personligt, och det gör jag egentligen inte heller, men även om man vet att det inte är riktat mot en så blir man ändå ledsen. Men jag kunde skaka av mig den känslan allt efter att dagen gick.

Var hos tandläkaren. Två söta och snälla studenter undersökte min tand och tog röntgenbilder och de kom fram till att tanden i sig var frisk men att kanalerna var inflamerade så en rotfyllning behövdes.
Jag har aldrig haft några direkta problem med mina tänder utöver att de satt hux flux i käften på mig när jag var liten,
men utöver det är jag rookie på det där med tandproblem. Det enda som var viktigt för mig var att bli av med smärtan och komma tillbaka till jobbet eftersom att klockan tickade iväg.

Men sen kom den riktiga tandläkaren in och tog fler bilder och sen skrotade hon studenternas teori om inflammation och hon sa att det är en visdomstand (of course) som trycker mot närven och det är det som gör ont.
Kände mest.. neeeeeeeeeeeeeeej. Jag orkar inte med visdomständer och deras problem.
Hon sa dessutom att det inte finns någonting de kan göra nu så jag får avvakta och vänta att tanden kommer upp så att de kan ta bort den. Om jag får ont får jag ta alvedon.
Det var bara att ränna tillbaka till jobbet och fortsätta jobba. Har inte haft lika ont i tanden som igår men ser inte fram emot den långa väntan på att tanden ska komma upp så att de kan ta bort den.

Väl hemma från jobbet kom min söta svärmammis hem till oss och åt äppelkaka som Johan gjort.
Det var väldigt trevligt att komma hem och hela lägenheten luktar kaka. Då blev man automatiskt på bra humör.

Efter en kort powernap så åkte vi hem till mina fina och alldeles underbara vänner Krull & Kimm.
Vi satt där och tjattrade och hade det bra och det kom fram att Krull fyller år imorgon så vi ska dit på fika imorgon. Känner att de här är människor jag VERKLIGEN vill hålla kontakten med så jag behöver pronto avsätta mer tid för dem för det har varit väldigt dåligt med det nu när jag jobbat.
Känns som att det enda jag gör är att äta, sova och jobba.
Kul liv.. Älskar jobbet, det är inte det, men jag blir helt omskärmad och finner ingen tid till att umgås med de jag tycker om. Det är så många som jag vill träffa och jag hoppas att den där balansen jag pratat om infinner sig snart.

Behöver vila lite nu känner jag.
Det är mycket nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0