.




Funderar på om jag ska ta och ringa någon sån där sluta röka-linje.
Jag är inne på dag 3 som rökfri och det har hittills gått över förväntan,
men det är svårt. Speciellt efter maten. Då slår suget till rejält och jag får svårt att värja mig.
Men hittills har det gått bra. Har kört på stimulikontroll vilket innebär att jag försöker att inte vara omkring rökare eftersom att det kommer att trigga igång mig totalt. Känns tråkigt, för många av mina fina och underbara vänner röker, men såhär i början tror jag att det är bäst att jag försöker att hålla mig till rökfria vänner.
Jag känner mig inte tillräckligt stark för att kunna stå emot ännu.
Som vanligt när man slutar röka så är jag väldigt sugen på sötsaker och annat godis hela tiden.
Försöker att ha kontroll över vad jag äter, men det är väldigt svårt att vara disciplinerad på två saker samtidigt.
Jag vet inte om jag fixar att både slutar att röka och inte småäta.
Ska försöka att småäta så nyttigt jag kan, men jag tycker att det är svårt.
Men tjockisångesten är nästan svårare att hantera än röksuget,
men jag tycker att det är vidrigt att röka och jag vill inte vara 50 år och röka cigg.
Jag vill inte vara beroende av en cancerframkallande pinne.
Jag vill leva hälsosamt och vara zen med mig själv, vegan som jag är.
Snart kommer jag att bli tvungen att sluta med all skräpmat också,
för jag älskar att leva nyttigt och känna att jag värdesätter min kropp och tar hand om den på det bästa sättet jag kan. Känner mig helt straight edge aktig - "min kropp är mitt tempel", men jag gillar tanken på den och jag vill leva i enighet med mina värderingar och varken rökning eller skräpmat hör till där.
Men en sak i taget, right? Först sluta röka. De skadorna på min kropp är värre än att väga 6kg mer än vad jag vill.
Jag ska lyckas med alla mina mål jag sätter upp. Att misslyckas finns inte med i planeringen.
Jag SKA lyckas att sluta röka, även fast det gör fysiskt ont i mig när jag är röksugen,
och jag SKA gå ner i vikt även om det kommer att bli svårt.
Men jag behöver göra det här för att må bra.
Jag behöver göra det här för att trivas i och med mig själv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0