.



Såatte.. här sitter jag en söndagskväll, klockan är strax 23:00, och jag har kommit hiskligt långt på mitt arbete.
Med "hiskligt långt", så menar jag att jag har två frågor klara och sju kvar.
För 10 minuter sedan började jag att läsa en av de två böcker jag har kvar.
Inlämning: måndagen den 30/1, kl 10:15.
Jag älskar mig själv.

Men en person som jag för tillfället älskar mer är Greta Marie Skau, författaren till boken "Mellan makt och hjälp".
Skulle lätt kunna tänka mig att läsa den här boken även om den inte ingick i kurslitteraturen.
Välskrivet och träffsäkert, med en större mängd ödmjukhet och tolerans än jag hittils sett i tidigare litteratur.
Hon är fan en hjälte. Kanske ändrar mig sen. Har bara kommit ½ kapitel haha.
MEN! Jag kan det där med att stressplugga.

All tidig ångest och panik är borta.
Jag är lugn som en filbunke.
Det här kommer att gå bra.
Jag har fokus för att läsa, pauser för att jag vill och inte för att jag är stressad,
och jag hittar alla ord som jag under helgen kämpat med att hitta.
Har drabbats av akut afasi, fast i fingrarna.
Har inte kommit någon vart alls.
Men nu har det ett bra flyt och det känns fint.

Det kommer att vara en trött student imorgon dock.
Ah, well. Det gör ingenting.
Äntligen har lugnet och tilliten infunnit sig.
Tack.

Nu ska jag läsa med om klienter och patienter.

Kommentarer
Postat av: iA

Älskade du, vad sägs om att ses,snartsnartsnart? Säg till när du är ledig och vill så kilar jag över med första bästa tåg, antingen bara jag eller så har jag Minyan med mig <3



Måse bort bort bort hörifrån,helst i förrgår liksom <3

2012-01-30 @ 17:26:49
URL: http://www.iaiam.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0