.



Okej. Jag erkänner. Utöver mina tv-spels-älskande vänner så är jag utan tvekan den absolut nördigaste jag känner till. Jag berättade för Jojjo att om han någonsin skulle köpa något till mig så önskar jag mig ett smycke av en alruna som kommer från böckerna jag läser.
Eftersom att mannen min inte läser böcker så har jag berättat för honom vad böckerna handlar om och om karaktärerna i dem. Gränsen är nådd.
Jag börjar gråta när jag pratar om böckerna, om händelserna och om folket i dem.
Jag har aldrig känt så starkt för någon annan bokserie, och den är fortfarande lika bra som jag minns dem.
Jag gråter när personer som jag följt länge dör, och jag slukar sida efter sida och jag törstar ständigt efter mera.
Bokmalen har verkligen vaknat till liv i mig.
Den har varit sövd länge, men nu är det vaken och redo att börja hårdläsning igen.
Det var längesen jag kände sån här passion inför läsning.
Jag älskar min blödighet, men till och med jag skäms lite när jag inte ens kan prata om böckerna utan att börja tjuta.
Men det är så mycket jag över det hela och allt är i sin ordning.
Har ni inte läst sagan om isfolket - gör det.
Det tar sin tid eftersom att det är 47 böcker, men det är det värt.
Förvisso är vissa böcker rätt sega, men när det händer saker så händer det ordentligt.
Man fångas totalt och man skapar sånna otroliga band med människorna i böckerna.
Det är inte direkt en gång jag gråtit under de 17 böcker jag hittils läst.
Men det är precis så jag vill ha det.

Kom hem för inte så längesen från träningen.
Fick kämpa mig dit men jag är så galet glad att jag kom iväg.
Det var riktigt kul och jag blir som beroende av känslan efter ett riktigt hårt träningspass.
Hade jag inte haft Amanda med mig hade jag nog inte kommit igång lika snabbt igen.
Hon är så bra att ha med sig.
Jag saknar fortfarande regementet,
men i nuläget fick jag välja vart det var störst chans att jag skulle ta mig iväg,
och utan buss eller cykel så får jag svårt att ta mig till i3, tyvärr.
Där ligger hjärtat, men det är väldigt bra med fart på friskis också.

Potatisgratängen är i ugnen.
Marienerade sojafiléer ligger i pannan.
Nu börjar fredagen.

Kommentarer
Postat av: Tufsan

Är det isfolket böckerna du läser?

:) Någon du kan rekomendera? (antar det hehe)

2011-03-17 @ 19:46:50
URL: http://fightingfish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0