.



Så. Då har jag ägnat förmiddagen åt att skriva ett CV.
Efter att ha granskat mitt gamla, som jag haft sedan 2006, insåg jag att jag drastiskt behövde göra om hela skiten så jag började om från början. Jag ändrade hela layouten och jag tycker att det nya cv:t är mycket snyggare, tydligare och personligare. Jag har lagt ner mycket tid på att skriva om mina kvalitéer istället för att bara radda upp klyschorna som "positiv, glad, serviceinriktad" osv.
Jag ska lämna in det till en kille på jobb direkt så får vi se vad han tycker.
Jag kommer antagligen att bli tvungen att ändra en hel del,
men det är trots allt bara mitt andra cv jag någonsin skrivit så det duger bra räknat i min självkänsla.

Det blir tvätt-derby ikväll.
Stannade hemma från omvärlden för jag trodde att tvättiden började 15, men så var det tydligen inte.
Men jag fick å andra sidan tid till att skriva om mitt cv och det känns sjukt bra att ha fått det gjort.
Jag skulle också ta med mig ett personligt brev, men jag har ingen aning om hur man skriver sånt.
Får fortsätta att googla mig fram till något slags vettigt svar.
Men först behöver jag en paus.

Jag hade nyligen ett ganska stressande samtal med min handläggare på jobb direkt.
Han var mycket missnöjd med min kommunikation då han ringt mig många gånger utan att ha fått något svar, och jag kom inte heller på den avtalade tiden, idag 11:00.
Jag förstod ingenting. Jag svarar alltid i telefonen och har inte haft något missat samtal från någon jag inte känner, och gällande mötet så fick jag kallelsen idag, 2 h efter att jag skulle varit där.
Det visade sig att han hade helt fel nummer till mig, för inte en enda siffra stämde, och posten kan jag inte gör mycket åt.
När jag förklarade situationen lugnade han ner sig och jag tror att han hörde rätt snabbt att jag är seriös och då slutade han att låta så aggressiv mot mig. Men det är klart att det är upprörande för hans del om det stämt att jag dissat hans samtal och struntat i hans möten.
Men slutet gott, allting gott.
Han verkar väldigt trevlig och jag ser fram emot att träffa honom på onsdag och få hjälp med mitt cv och det personliga brevet.

Nu. Äppelkaka.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0