.



Äntligen vändning i sagan om Linns kassa nattsömn!
Jag drömde så vackert och fint och det kändes så magiskt i hela kroppen.
Att drömmen var sjukt hippie och new age tycker jag bara var gulligt.
Det som hände var att jag stod och pratade med ett litet barn, lekte med honom och skrattade.
Sen förklarade jag för barnet varför vinden dansar och vinden dansade upp för oss i en dimma till en spiral.
Barnets ögon blev stora och fortsatte att fråga om naturen och jag svarade att allt har ett liv.
När det prasslar i träden av alla löv så är det träden som leker med vinden.
Varför glimmar bäcken?
Den vill glänsa och vara inbjudande så att annat liv kan dricka av det kalla vattnet.
Den glimmar för dig och lever med sina strömmar och sin kraft.
Allt hänger ihop. Allt har ett liv, ett samspel.
Träden finns och solen finns och tillsammans skapar de något fantastiskt.
Det var en superhärligt dröm.
Barnet skrattade när jag kittlade honom och han hade så nyfikna och frågande ögon.

Det är lite synd att man aldrig kan återgå till bra drömmar,
medan det är omöjligt att kunna släppa mardrömmar.
Så fort jag blundar spelas mardrömmen upp i huvudet på mig och om och igen,
medan bra drömmer seglar iväg så fort jag vaknat.
Jävligt synd.

Nu är det fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0