.



Jag har haft det bra i helgen. Väldigt bra.
Hjärtat var hemma hela helgen och förutom ki-box passet jag och Amanda gick på i fredags så har jag knappt gått utanför dörren. Det har bara varit mys hela helgen eftersom att Jojjo jobbar i enköping nästa helg och missar bådas födelsedagar. Vi tittade på film i fredags. Slumdog millionaire. Jag hade sett den förut men misstänkte att Jojjo skulle gilla den så jag såg den igen, och han tyckte om den.
I lördags började vi dagen med att bada Katitzie. Det var inga problem alls.
Klart att hon inte blev överförtjust, men det var inte helvete heller.
Sen gjorde vi grunden till smörgåstårtan vi bjöd på idag, söndag.
Jag brukar alltid fly så långt jag kan när det vankas födelsedagar men i år har jag bestämt mig för att inte fly.
Så jag gjorde smörgåstårta för första gången i mitt liv. Jag gjorde det så lätt för mig som möjligt.
Det är inte direkt raw food att äta smörgåstårta, men det här är något jag har planerat sen mars så det kändes som att jag får unna mig det här (jag måste ladda länge inför att orka fylla år utan att fly - därför mars).
Jag har dessutom inte ätit bröd sen jag började det här råkostexperimentet så det kändes som att det var okej att synda en dag.

Lördagen var lika mysig som fredagen, om inte ännu mysigare.
Hela lägenheten var fylld av vackra tända ljus och hela vardagsrummet och hallen lös av olika färger.
Det är så magiskt med levande ljus.
Vi såg på film och hade det allmänt bra tillsammans.

Idag har vi haft besök av delar av våra familjer.
Det har varit väldigt trevligt och det har känts väldigt befriande att inte må dåligt och försöka att fly undan alla gratulationer och besök inför  min födelsedag.
Imorgon kommer världens bästa tjejer hit och vi ska ha det sådär allmänt trevligt.

Det har varit en underbar helg. Den bästa på länge.
Ingen otäck bakfylla, stress eller massa måsten och borden plus ångest och djävulskap.
Kärlek. Bara kärlek.



Smörgåstårtan vi gjorde. (Mer om den på bilddagboken)

Kommentarer
Postat av: Mina

Mysigt, Snuttan! Det är du värd =D

2010-11-15 @ 00:48:05
URL: http://minaskaflytta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0