.



Jag hatar försörjningsstöd. Jag HATAR försörjningsstöd!
Jag gick dit första gången för någon vecka sen. Efter att ha suttit och väntat i 45 min på att få prata med någon så sa personen i båset knappt två ord till mig, utan gav mig bara ett kuvert med information och ansökningsblanketter. Jag sa att jag behöver hjälp att fylla i blanketterna men hon hänvisade mig till ett nummer jag skulle ringa.
Det numret har jag ringt varenda jävla dag på den ynka timme de har telefontid. Jag gav upp och igår var jag där för att ytterligare en gång be om hjälp och komma i kontakt med någon som kan hjälpa mig.
Ännu en gång blev jag hänvisad till numret. Hon sa att jag måste ringa det numret för att kunna ta mig vidare och få det hjälp och stöd jag behöver. I andra fall kan man tycka att det räcker att bara fylla i blankettjäveln och se glad ut men nu måste jag tydligen först ringa biståndshandläggarna för att kunna få ett besked om hur det går med mina pengar. Ställde klockan imorse och ringde men självklart var det upptaget. Föfa förvånande, med tanke på att alla måste ringa dem under en timme med enast två handläggare. Jag ringde tills telefontiden var slut och efter det fick jag höra att de skulle vara tillbaka imorgon och att jag får ringa då. Ringde upp receptionen för att få någon hjälp men de bara beklagade att reglerna ser ut som de gör och jag får försöka att ringa imorgon istället.
FATTAR DE INTE ATT JAG INTE HAR NÅGRA PENGAR ATT BETALA MIN HYRA OCH MINA RÄKNINGAR??!!
Jag har ringt i en jävla vecka och nu är det MITT fel att jag inte lyckats spara de pengar jag fick i januari?
Min katt har varit sjuk. Jag äter jättedyr medicin. Som student har jag inte råd att lägga undan pengar och spara. Ringde min hyresvärd och förklarade att soc är värdelösa människor och att det kommer att dröja innan hyran blir betald.

Jag får gott vänta till imorgon. Ännu en gång.




Kommentarer
Postat av: Mina

Döp om dem till "förnedringsstöd" istället. Jag vet hur det kan vara, har suttit där själv. Jag tänker på dig och känner med dig, Snuttan!

2010-06-01 @ 14:31:30
URL: http://minaskaflytta.blogg.se/
Postat av: Johan La Debete Löfgren

Linn.. Säg till om det finns något jag kan hjälpa till med.. Papprena känner jag kanske igen, med lite tur..



Mvh - Johan

2010-06-01 @ 20:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0