.




Ska jobba idag. Eller snarare vara på jobbet hela dagen.
La mig i tid. Somnade fyra. Gick upp halv sju men var vaken från sex då Jojjos klocka ringde.
Är så trött att jag kunde gråta just nu. Har inga koffeintabletter hemma heller så det kommer att bli en grymt jobbig dag när man sover så lite som jag gör. Skulle vilja ha min insomningsmedicin när jag har nätter framför mig då jag måste sova och ändå komma upp tidigt. Kan inte ta min vanliga medicin för den vaknar jag inte före 10 med.
Det handlar inte om att vara lite lat eller så. Jag är hjärndöd på morgonen och det går inte att få liv i mig.
Kan inte riskera att det händer att jag jobbar och det leder till att jag inte kan äta någonting till natten vilket resulterar i att jag inte sover. Det är helt galet vilken störd sömn jag har.
Det är provocerande att ligga vaken brevid någon som susar gott natten igenom när man själv får vara tacksam om man får sova 4h. Det är inte rättvist! Jag vill inte vara beroende av psykofarmaka för att kunna sova som alla andra och kunna sköta mitt liv och mitt jobb. Jag har slut på idéer. Ska fråga min läkare vad vi kan göra.
Vet att jag inte får insomningstabletter, men det måste finnas någonting annat man kan göra.
Ska försöka att få henne att skicka mig på sömnstudier så fort det går. Min sömn är ändå känd för att ha sämst kvalité i världen. Har ju varit såhär under lång tid. Jag vill inte fastna i den här onda cirkeln av att inte kunna sova om natten och behöva äta koffeintabletter flera gånger om dagen för att orka jobba och sen på grund av tabletterna inte kunna somna åter. Jag har verkligen inte tid med det här.
Hoppas att detta är en engångsföreteelse, men det tror jag inte.
Får hoppas att kommande nätter utan meds i alla fall kan ge mig 4h.
Det räcker inte, men det är ändå bättre än två. Den här natten var inte rolig.

Ah, well. Nu måste jag sticka.

Kommentarer
Postat av: Mina

Usch! Jag brukar säga att de mest grundläggande sakerna för välbefinnande är att kunna sova, äta och skita. Förlorar man en enda av dessa så går livskvaliteten ner väsentligt. Plopp! säger det bara.

Jag hoppas du kan få lite mer sömn snart, tänker på dig, Snuttan!

2010-06-10 @ 11:29:10
URL: http://minaskaflytta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0