.



Hänger på helgon och fattar egentligen inte vad jag gör där.
Fattar egentligen inte vad jag håller på med. Har drygat mig lite inne på deras forum men sen ikväll så stötte jag på någonting som gjorde mig riktigt arg. Skrev ett långt inlägg men sen avslutade personen som gjorde mig arg sitt konto så jag fick aldrig något svar på dennes absurda kommentarer.
Gick omkring och allmänt slösökte på folk och såg den mest anorektiska tjej jag någinsin sett.
Nu vet jag inte hur lång personen var eftersom att det är svårt att säga när man bara har ett kort att gå på,
men den här flickan kan inte ha vägt mer än 40 kg. Bara ben. Läskigt!
Jag vägde inte heller så mycket förut, men på den tiden så tog jag inte heller hand om mig själv och min kropp.
Det var självdestruktivt på ett sätt. Att vilja vara hungrig och inte tillåta sig mat.
Känslan av att man lyckats när man ser att man gått ner i vikt.
Eller hur man helt enkelt inte anser att man gjort sig förtjänt av att äta,
eller så var ångesten så påtaglig att det helt enkelt inte gick att äta.
Idag ser läget helt annorlunda ut.
När jag blev vegan så bestämde jag mig samtidigt för att ta ansvar för att jag ska se hälsosam ut och må bra.
Jag har ägnat mycket tid åt att lära mig vad jag ska äta och sånt och jag har lyckats att kombinera min kost och träning utan problem. Är numera fylld av energi och jag äter nästan hela tiden.
Mat är inte längre någonting jag måste äta för att orka stå. Mat är en konstform för mig numera.
Hur man kan laga mat som ser ut som ett konstverk och luktar fantastiskt.
Hur man kan urskilja smakerna i munnen av timjan, soltorkade tomater, kantareller och annat gott.
Jag har verkligen börjat att tycka om mat och jag är väldigt intresserad av maträtter, smaker och lukter.
Det är livskvalité för mig att äta en god bit mat.
Jag väger mer än vad jag någonsin gjort och jag ser riktigt hälsosam ut.
Det är många som säger det till mig när jag berättar att jag är vegan.
Bilden av en vegan är att se en pinnsmal människa med utstickande höfter,
men sen kommer jag. Jag, som ser helt normal ut och med ordentliga muskler på kroppen till och med!
Det känns verkligen som att jag har lyckats med det jag lovade mig själv när jag blev vegan.
Jag är väldigt nöjd med min bedrift och jag har inga planer på att sluta.

Kommentarer
Postat av: Mina

Skönt för dig, verkligen! =D

2010-06-07 @ 12:52:48
URL: http://minaskaflytta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0