.




Jag är den tjockaste människan i världen.
De här jävla kilona jag dragit på mig under tiden jag jobbat (och månaden innan) måste jag jobba bort.
Jag är trött på att kriga mot spegeln. Jag är trött på att det tar evigheter innan jag har bestämt mig för vad jag ska ha på mig eftersom att jag ser tjock ut i allt. Magen putar ut. Ser att mina nyckelben har sjunkit in, och att ansiktet är mer runt än tidigare. Men jag kan leva med det. Det ser fortfarande hälsosamt ut.
Men den där förbannade putmagen tänker jag inte acceptera!
Den ska bort! Bort bort BORT!
Börja träna, sluta äta chips.
Jag har i alla fall slutat dricka dr pepper lika frenetiskt som tidigare.
Läsken, chipsen och mina överdrivet stora portioner mat har gjort att jag ser ut såhär.
De har gjort att jag inte är nöjd med mig själv och att jag bryter ihop när jag ska sätta på mig kläder på morgonen eller sminka mig. Inte okej. Men jag har slutat med läsken, och chipsen i viss mån.
Jag försöker att äta mindre men det är svårt tycker jag.
Jag äter inte onyttigt när det gäller mat, men allt i kombination med varandra och bristen av motion har gjort att jag ser ut som ett fläskberg. En vit flodhäst.

Men det ska bli ändring på det. Jag ska gå ner i vikt.
Jag har lyckats tusen gånger förut och jag ska lyckas igen.
Mitt största problem är bara att jag inte riktigt vet hur man går ner i vikt utan att sluta äta.
Klurigt, det där.
Ah, well. Det ska gå bra. Det måste gå bra för jag har tröttnat på det här nu.

Kommentarer
Postat av: Jinx

Finns bara en regel.

förbränn mer än du äter.

Skippa läsk då den inhåller i snitt 33% rent socker.

chips nån gång ibland är inte farligt.



Men ät bättre mer protein o fibrer o mindre kolhydrater. Ät något mindre portioner o rör på dig. ut o gå eller ha jävligt mycket sex :P



Sen är du knappast tjock du kanske har jobbat på dig ett litet extra lager men knappast tjock. och att klanka ner på sig själv är väll den sämsta metoden för att få motivation. Jenny gick ju ner typ 10 kg genom att bara skita i vad hon äter och fasta tider. samt daglig entimmes promenad. är faktiskt rätt vackert längs svartån och riktigt skönt o gå ut när man får rutin på det.



Alternativt ta massa tjack o gå på ravepartyn o dansa hela natten ... Maximerad ämnesomsättning o total avsaknad av aptit .. :P tror inte den metoden är så bra i längden dock :P

2010-08-15 @ 18:47:11
Postat av: Linn

ska satsa på mindre portioner och färre kolhydrater och öka på typ sallad, grönt och sånt. nu när jag slutat jobba ska jag ta tag i träningen. känner mig helt matt när jag inte tränar. att ta en promenad då och då låter ganska skönt.

det är bara att komma igång som är svårt. och det är där jag är nu. men snart börjar terminen på gymmet idag och då jävlar ska jag satsa!

2010-08-15 @ 18:56:48
URL: http://bully.webblogg.se/
Postat av: Johan

Vi får ta och motionera ihop oss lite som du sa :) Motionerar man, så får man fortsätta äta dessutom :))

2010-08-15 @ 21:41:36
URL: http://edgarsuit.blogg.se/
Postat av: Jinx

Ja fan gå ut gå med er båda.

Gå typ ner till slussen o tillbaka lagom sträcka gick den nästan varje dag för samt joggade biten vid barnens ö

2010-08-15 @ 22:36:31
Postat av: Linn

guuuuuuuuuuuud vad sugen på chips jag är haha

johan! vi styr upp i veckan som kommer!

2010-08-15 @ 23:38:37
URL: http://bully.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0