.



Jag tror att jag kommer att känna mig starkare i min jobbroll den här sommaren.
Sedan förra sommaren har jag fått mera erfarenhet och jag behöver inte ägna massa tid åt att vara orolig eftersom att jag känner till stället och människorna där.
Under det halvår som gått sedan sist jag jobbade där så har jag rannsakat mig själv ordentligt.
Jag har gått igenom hela mitt vik i huvudet och vägt alla bra sakerna jag gjort mot de dåliga.
Under tiden har jag bearbetat alla snedsteg jag gjort och jag har lärt mig av dem.
Jag tror att jag kommer att fungera bra i sommar.
Jag kommer antagligen att tabba mig då och då eftersom att jag sällan tänker mig för,
men jag kommer att känna mig säkrare och mera trygg i mig själv som skötare än förra sommaren.

Något som också är nytt är att jag inte längre behöver dras med min gamla borderline-stämpel.
Jag visste att jag inte längre hade den diagnosen förra sommaren,
men nu är det också på papper att jag är "frisk".
Reviderad borderline, som det står.
Den där jävla diagnosen har hängt efter mig länge och förstört mycket för mig,
trots att den också haft sina fördelar.
Fördel - jag fick börja på dbt och idag mår jag bättre än jag någonsin har gjort.
Nackdel - det går inte att föra ett samtal med inkompetenta människor inom vården för de skiter ner sig när de ser i journalen att man har borderline.
De antar att man är en pillertrillare och blir således behandlad därefter.

Vetskapen om att jag inte längre har diagnosen borderline gör mig gott.
Jag är inte längre ett psykfall.
Jag är helt enkelt en människa med mycket erfarenheter,
och jag använder mig av de erfarenheterna i min vardag för att lättare förstå andra människor.
Jag ser det som en vinst. Mitt liv må ha varit trassligt,
men i det långa loppet är det jag som tagit hem segern.
Så känns det i alla fall.

Sen är mitt liv väldigt varierande.
Det har ni antagligen redan märkt.
Men överlag så fungerar det bra och de hinder jag har är inte större än att jag kan ta mig över dem.
Mina svåra dagar finns, men jag vill ha dem där.
Det vore inte jag om jag ständigt skulle befinna mig i någon slags hypomanisk lycka.
Jag är glad att jag är jag, med allt vad det innebär.
Det låter så klyschigt, men så får det vara.
Jag är inte intresserad av vackra lögner.

Kommentarer
Postat av: ninja

vilket underbart inlägg att läsa kära du :*

2011-03-17 @ 10:29:20
URL: http://ingrodd.bloggspot.com
Postat av: Linn

det är en styrka att ha det så bra idag när man varit på en sån mörk plats. trots att jag många gånger ansett att dbtn mest är en sekt så har den fungerat bra och jag mår så mycket bättre idag.

vad har hänt med din blogg sweetneck? har du avslutat den eller bytt adress?

2011-03-17 @ 23:43:40
URL: http://bully.webblogg.se/
Postat av: ninja

http://ingrodd.blogspot.com/

funkar detta då? konstigt att länken inte fungerar då bloggen finns där på den adresen :O



jaaa det gör mig verkligen glad att den har hjälpt dig, det ska du allt veta, hur mycket jag än skyr dbt kan jag inte undkomma att den hjälpt så så många.

2011-03-18 @ 10:01:57
URL: http://ingrodd.blogspot.com/
Postat av: Linn

Nu fungerade sidan! Tack rar!

Den har hjälpt många, men den är inte för alla.

Vissa delar av den har inte fungerat för mig för att jag känner mig helt manipulerad av skiten, men överlag är det här det bästa som har hänt mig :)

Jag är tacksam över att det har fungerat för mig som terapi.

2011-03-18 @ 22:53:23
URL: http://bully.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0