.



Jag har fått ett jobb.
Och jag var inte tacksam alls till en början.
Istället för att le och bli glad så kom en djup suck och ångesten började att härja i bröstet på mig.
Min reaktion var så kraftig att hela dagens session med min terapeut gick ut på att väga för och nackdelar med det här jobbet. Det är ett sommarvik som sträcker sig över hela sommaren på 100%.
Jag hade precis accepterat att jag skulle vara arbetslös i sommar och jag hade gjort upp storartade planer för sommaren. Bland annat skulle jag till Öland och gå på festival och sen skulle jag och jinx till Ozora.
Det känns som att alla mina planer grusades och jag kände mig bara ledsen.
Jag vill inte ha det här jobbet, samtidigt som jag är glad över det.

Jag har tagit mitt förnuft till fånga.
Klart att jag ska jobba i sommar.
Jag älskar ju det stället!
Men jag ska göra allt i min makt för att kunna åka till Ozora med Jinx.
Det är viktigt och dit ska jag. Jag har sparat pengar sedan förra sommaren så att jag ska kunna åka dit i år.
Det finns inte en chans att jag tänker missa det.

Nu när jag velat klart så känns det bra.
Det är själva grejen med att fatta ett beslut som är jobbigt.
Men nu är saken klar och nu kan jag njuta av ännu en sommar med värlens bästa kollegor och världens bästa jobb.

Klart att det går lite fram och tillbaka i huvudet på mig,
men den värsta biten är över.
Jag har fattat mitt beslut och sommaren är spikad.
Pengar är ju inte helt fel att ha har jag hört.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0