.



Jag är lycklig. Jag är rosaskimrande, bubblande och själsligt trygg och rakt igenom lycklig.
För mig är lycka inte något definitivt. Lycka är ett tillfälligt sinnestillstånd.
Det rinner en lätt ur händerna och är ingenting man kan fånga eller spara.
Det är en plats man ibland kan besöka, men kanske mest ett pirrande brus som går upp från ljumsken ända upp till nackhåren. Dagen har varit mig vänlig.
Jag vaknade utvilad, satt länge på dbtn i solskenet och läste för att sedan ha affektlab med mina vänner.
Efter dbtn hittade jag min nyfunna vän och jag känner mig så tacksam över att få ha så fina människor omkring mig.
Vår trio tog en promenad hem till mig och där mellanlandade jag snabbt innan det var dags att sticka på ett spin/puls pass med Amanda.

Det var ett hårt pass idag, och jag älskade varje minut av det.
Hemma var maten god, mannen var söt och erik & mackan ägde på tv.
Katten gosar och den andra är allmänt härlig att ha omkring sig.
Livet kan inte vara bättre än såhär.

Jag är upp och ner. Jag varvar det goda med det svåra.
Vissa dagar är så kämpiga att det gör fysiskt ont att andas,
för att det är sån jävla kraftansträngning att vara vid liv.
Andra dagar är som denna.
Ett enda stort, fluffigt moln av förnöjsamhet.
Jag trivs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0