.



Såg nyss möss & människor. Boken var bättre, föga förvånande.
Efter att ha sett filmen är jag osäker på om ens boken var bra.
Det var en bok som liksom växte in på mig, för jag var rätt ung när jag läste den.
Det var samma sak när jag läste "Den gamle och havet".
Jag var för ung för att förstå liknelsen och metaforen och det tog ganska lång tid innan jag mognat till mig och tyckte att boken var underbar. Böcker har alltid varit min tillflyktsort.
Jag får alltid plats där och de varken dömer eller värderar, de bara är.
I nuläget läser jag som tidigare skrivit "Sagan om isfolket" igen.
Jag har däremot fastnat i den boken jag läser nu med bara något kapitel kvar för jag är så trött på kvällarna och om dagarna har jag sällan ro nog att läsa.
Men boken finns kvar när jag är redo för den.

Kvällen är mjuk och len.
Tusen och åter tusen ljus är tända och jag behöver skaffa en större lägenhet för att få plats med alla ljusen.
Men det är något speciellt med färgerna och värmen de ger.
Jag har magi i mitt vardagsrum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0