.



Den här dagen har varit mycket ljusare än veckans andra dagar.
Jag har fått sova några timmar extra och jag vaknade utan knut i både mage och bröst.
På dbtn gick vi igenom färdigheter jag använt under veckan och främst igår och vi kom fram till att det inte var mycket jag kunde ha gjort annorlunda. Det är skönt att få bekräftelse att man gjort det bästa av det man hade i en situation och att allt som händer omkring en inte är helt ens eget fel.
Vissa saker som händer går inte att påverka. Man får göra det bästa av allt.
Göra saft av citroner, hur töntigt det än låter.

Väl hemma igen tog jag tag i ett projekt jag har planerat i över en månad.
Dammtorka. Det är damm överallt. Precis överallt för ingen orkar att torka och jag har inte haft energin till det och när jag har haft det så har andra saker kommit i vägen och dammet bara växer och växer.
Så nu har jag gjort rent i lyan och tänt aromljus så nu luktar det gott av melon i lägenheten.
Känner mig lite dum som har glömt bort att jag har massa sånt hemma.
Jag har tidigare skrivit om att doftljus lugnar ner mig och det är otroligt mycket doftljus som brukas här hemma.
Jag insåg nyss att det är mycket lättare att bara tända ett värmeljus och ha i några få droppar så doftar det trygghet i många timmar.

Trots att det är ett väldigt litet arbete med att torka av damm så är jag ändå lite stolt över mig själv.
Jag har äntligen tagit tag i hemmasysslorna. Vanligtvis så brukar jag bara dammsuga.
Allting annat blir bara lagt på hyllan.

Dagen har fungerat bra.
Jag har fungerat bra.
Told you so.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0