.



Det blir vegoträff idag istället.
Känner mig fortfarande riktigt ledsen över att ha missat gårdagen,
men jag har fått en ny chans idag istället.
Eftersom att bilen är lite småkrasslig så vankas det buss och det känns helt okej.
Jag har aldrig haft några problem att åka buss som många anda i min krets har.
Mina problem börjar när jag sätter foten på det nya stället.
Jag som är känd för att vara orädd och rättfram och pratar mycket kan dra ihop mig totalt och bli blyg.
Jag blir rädd för vad de ska tycka om mig och letar febrilt efter vettiga ord att kasta in i konversationen.
Det blir allt som oftast fel. Jag skulle inte gå så långt att säga att jag på något sätt skulle vara socialt handikappad eller ha någon sorts fobi för att träffa nya människor. Tvärtom!
Trots att jag känner mig otrolig fumlig med orden och kan blyga till mig rejält så är det något av det bästa jag vet att träffa nya människor. Det är ett par stycken där sm jag redan känner och det ska bli kul att träffa dem igen.
Tanken var att vi skulle ha över två rara människor till oss idag men det blev inte så.
Istället för att låsa in mig i mig själv vid nya planer som hastigt ändras så tar jag mig ut istället.
Jag behöver göra det som fungerar.

I'm out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0