.



Just nu mår jag inte så bra.
Vi var på väg till vegoträffen som jag laddat och peppat inför men vi kom inte ut från parkeringen.
Det hela beror på att Örebro kommun inte lägger ner någon energi på att ploga vägarna där vi bor.
Det låg flera dm höga snövallar omkring bilen.
Det hade slingrat sig runt däcken och vi satt fast.
Att de sedan inte tar bort all denna snö gör att samtliga bilar sitter där de sitter.
Vi puttade, gasade, backade och svor. Sen gjorde vi om alltsammans från början.
Ingenting hände. Vi hackade bort snön under däcken, men det satt för mycket under bilen.
Vi kom ingenstans. Efter väl 15 minuter kom en man och hjälpte oss att putta på bilen.
Först då kom vi loss med bilen, och då hade motorn börjat ge sig.
En packning hade gått sönder och nu läcker bilen olja.
Vi som inte har några pengar att laga bilen för. Johan som använder bilen varje dag i jobbet.
Det här var inte bra. Jag som peppat länge inför den här träffen.
Nu verkar det inte bli att jag kommer dit.

Trots det som nyss skett är det en scen som påverkar mig otroligt mycket och som jag mår riktigt dåligt över.
Johan står och hackar bort fryst snö som fastnat under bilen då en man kommer gående mot oss.
Han går med bestämda steg mot oss och jag förstår att han kom för att hjälpa till.
Johan däremot såg inte mannen och skriker högt att han hatar kommunen och han lyckades tima in tragiskt väl orden "för här bor bara massa invandrare!" precis när mannen kommit fram.
Jag som känner Johan vet vad han menade. Vår stadsdel är lågprioriterad, antagligen på grund av det höga invandrarantalet och det suger.
Men det mannen hörde var bara massa svordomar och sedan "en massa invandrare".
Lägg sen till att det var en skinnskalle som sa det.
Jag vill verkligen inte att mannen (eller någon annan för den delen) ska tro att varken Johan eller jag skulle vara främlingsfientliga. Hela vår livstil och våra värderingar är byggda och grundar sig på alla människors lika värde, och nu blev det hela jävligt fel.
Jag fixar inte att andra människor kanske har fått den bilden av oss.
Att det är grannar till oss gör saken inte bättre.
Jag oroar mig otroligt mycket för vad för bild som skapades av de där illa valda orden.

Det vrider sig i magen på mig.
Och jag kommer inte iväg till den efterlängtade vegoträffen.
Jävla skit. Jävlajävlajävla skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0