.



Jag känner mig jättematt idag.
Har ingen energi till någonting.
Gick iväg till markbacken för att lämna ett paket och det tog all min kraft.
Jag fick anstränga mig och titta ner i marken för allting bländade mig i ögonen.
Jag borde ha tagit på mig solglasögon. Då hade jag fått lite sommarkänsla också. nice.
Min jacka har gått sönder så jag är hänvisad till min gamla, fula jacka som jag grävde fram i källaren.
Inte kul med trasig jacka och inte kul med ful jacka.

Det verkar som att jag besegrat magsjukan.
Jag mår lite illa, men det är inte mer än så just nu.
Men för att vara på den säkra sidan tänker jag ta det väldigt lugnt idag.
Läsa böcker, kolla på serier, dricka thé med ingerfära och klappa katterna.
Halsen är ett vrak. Snuvan är ett faktum.

Jag känner mig ändå väldigt bekväm och positiv idag.
För en gångs skull mår jag inte dåligt över att vara hemma.
Jag vet att jag behöver vara hemma och då liksom vilar min rastlöshet och jag får inte ångest av ensamheten.
Det är nästan (men bara nästan) så att jag njuter av att vara hemma idag.
Nu när jag måste vara hemma så hittar jag den ro jag så ofta letar efter och kan ge mig själv en paus och göra saker som är bra för mig. När jag annars bara är hemma blir allt till stora projekt och saker jag annars längtar efter blir tråkiga.

Hoppas att den här känslan håller i sig.
Jag kan behöva det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0