.



Natten har blivit min fiende.
Timmarna avlöser varandra och jag spenderar dem i vaket tillstånd.
Sömnlösheten driver fram tankar hos mig som får mer bearbetning än nödvändigt och de förvandlas istället till grubblerier som pågår halva natten igenom.
Mina försök att mana på sömnen misslyckas.
Jag vaknar, som alltid 03:30, och är vaken tills jag slutligen ger upp och lämnar sängen.
Natten och jag befinner oss i en pågående kamp och jag behöver att den ger vika om jag ska klara av vardagen.
Jag vet inte vad den utlösande faktorn var för att min sömn skulle rubbas,
och jag vet ännu mindre hur jag ska kicka tillbaka den i balans, men jag behöver det desperat.

Tanken på att få sova brukar alltid vara närande för mig.
Ett sätt för kroppen att vila och hämta kraft.
Nu är natten ett slagfält, och i stridande stund verkar jag förlora.

Mina nattliga tankar hjälper mig naturligtvis inte att sova,
men jag äger inga färdigheter i hur man slutar att fundera.
Mest kretsar tankarna kring jobb, vilket i sig inte är helt märkligt.
Jag är för tillfället arbetslös och söker jobb.
Går på "jobb direkt" och jag vantrivs.
Snart behöver jag söka sommarjobb om jag ska ha en chans att få något,
men än har jag inte lagt två strå i kors och det stressar mig.
Jag ringde nyss min chef på bcv och frågade om jag skulle lämna in mitt cv till henne om jag skulle söka jobb där igen och det skulle jag. Sen la jag till i slutet av samtalet att jag söker flera jobb.
Varför jag la till den sista meningen vet jag inte.
Onödig kändes den och jag ångrade mig efteråt.

Jag behöver ett sommarjobb, men samtidigt så får jag svårt att klara av vintern och mörkret när sommaren bara är fylld av jobb. Jag behöver sol och vila, få umgås med mina vänner och hänga på festivaler.
När jag bara jobbar så hinns ingenting med, och det sänker mig sen när vintern kommer.
Då får jag svårt att klara mig och jag lider mig igenom mörkret tills nästa sommar kommer, då jag också jobbar.
Cirkeln sluts och fortsätter i all evighet.
Jag vet inte hur jag ska ta mig ur den.
Jag vill ju jobba, men inte på sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0