.



Det var ingen bra dag att ta sig ut på.
Jag vaknade vid fem i morse och sen dess har jag legat vaken, precis som vanligt.
Men den här gången var det inget fel på sömnen.
Jag har sån jävla mensvärk att jag knappt kan stå på benen.
Ändå gick jag iväg till jobb direkt för att ha ett möte med min handledare och för att gå en kurs i hur man skriver ett cv och ett personligt brev.
Det hela slutade med att min handläggare inte hade något att säga till mig alls,
och att jag och den andra mannen inte var helt överens om hur mitt cv skulle se ut.

Jag funderar om det viktigaste är att jag är nöjd, eller om det är att läraren är nöjd?
För det ser inte dåligt ut, och egentligen hade han inte mycket att komma med,
men de förändringar han ville att jag skulle göra behöver jag tänka på.
Han blev inte glad över att jag inte gjorde som han sa,
och kanske var det omoget av mig - men gör oss alla en tjänst och reta inte upp en pms-brud igen.
Och säg för guds skull inte: "Försök att tona ner din tjejighet".
Är det något jag inte är så är det väl tjejig.
Jag vill inte ha någon ful ram runt mitt cv, och så är det med det.
Jag får vara envis utan att man behöver dra paraleller till mitt kön.
Ogilla.

Det är helt enkelt ingen bra dag,
och de som inte vill råka ut för min vrede bör hålla sig undan.
Jag är snäll och rar för det mesta,
men inte den här dagen, och antagligen inte imorgon heller.
Just don't fuck me up.
I'm in pain - aight?

Jag gillar min handledare väldigt mycket,
men det finns vissa människor som man tappar respekten för väldigt snabbt.
Som när de behandlar en som ett barn och skrattar åt ens "tjejighet" (JAG VET INTE ENS VAD DET BETYDER!)
Jag ska dricka en kopp thé och gosa med vetekudden nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0