.



Jag trivs inte med snökaoset, men trots min bitterhet inför kylan så är det magiskt vackert ute.
Snön yr åt alla möjliga håll och de kalla vindarna letar sig in innanför tröjan och jag huttrar.
Mötet med min handläggare idag gick bra. Jag fick bra respons på mitt personliga brev när jag skrivit om det lite och nu ska jag bara samla mod till mig och skicka iväg det.
Jag har pratat med min fina chef på bcv och hon gav mig gärna referenser.

Om en stund kommer Amanda hit.
Tanken är att jag ska ha städat tills dess men jag vill inte skrämma katterna just nu.
Det är nog mest en ursäkt från min sida när jag tänker efter..

Kattlådan ska göras sen i alla fall.
Det är en uppgift jag klarar av i alla fall.
Jag har lyckats att diska undan all disk,
men dammsugningen vet jag inte om jag orkar med.

Jag är sveriges sämsta hemmafru.
Hemmasysslor är ingenting för mig.
Jag känner mig lite som Silje i Sagan om isfolket.
Hon var också helt hopplös med hemmasysslor.
Jag vet att jag inte kommer undan,
men det känns på något sätt som att stänga in en kretiv själ.

Nu svamlar jag.
I'm sorry.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0