.



Min nattliga sömnlöshet börjar att bli ett riktigt problem.
Jag gick från att sova varje natt med otroligt intensiva drömmar till att inte sova alls.
Det är samma sak varje natt. Jag somnar snabbt, men vakna omkring halv fyra och sen är jag vaken.
Sover kanske någon halvtimma hit och dit, men för det mesta ligger jag vaken och försöker att finna någon slags trötthet jag kan hålla fast vid.

Vad som är ännu värre än att jag inte kan sova är att jag bytt ut sömnen mot grubblerier av storleken XL.
Jag finner ingen ro och jag ägnar timme efter timme att ligga och fundera och oroa mig över saker i mitt liv.
Jag ligger och ångrar val och ältar saker, jag ligger och oroar mig för framtiden.
Skulle jagg få jobbet jag ännu inte sökt - skulle jag kunna gå kvar dbtn då?
Hur ska jag göra för att sova när jag kommer hem från jobbet (nattjobb) för att sen vakna vid tolv för att bussen till affektlab går halv ett. Och hur ska jag kunna hålla mig vaken och sedan somna om när jag kommer tillbaka därifrån? När ska jag hinna träna? När ska jag hinna umgås med mina vänner?
När ska jag hinna övningsköra - när ska jag hinna umgås med Jojjo?

Tänk om jag inte får något jobb. Hur ska jag överleva i den nedåtgående spiralen ví kallar rastlöshet?
Dessa tankar sänker mig totalt.
Med dessa tankeblock över mig är det omöjligt att få sova.
Men sömnlösheten kom innan tankarna.
Jag antar att huvudet behöver roa sig med någonting under natten eftersom att jag ändå inte kan sova.
Jag behöver sömn. Jag behöver vila.
Det här är så ovärdigt och jag vet inte hur länge till jag orkar med skiten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0