.



Jag har världens största ångesttryck i bröstet.
Idag avgörs det om Sveriges statsminister blir evil Barbapappa eller Mona Sahlin.
Som jag skrev i tidigare inlägg är det ett extra viktigt val i år.
Ett främlingsfientligt parti är på väg in i riksdagen.
Sverigedemokraterna har inte legat på latsidan. Medan andra partier värnar om sjukvården och skolor har SD kontinuerligt viskat om att oavsett vad problemet är, så är det muslimernas fel.
Och människor har gått på det.
Idag avgörs det om vi kommer att leva fyra år till i förtryck av ett parti som inte bryr sig det minska om sjuka.
Du måste vara normal och högpresterande om du ska lyckas i moderaternas värld.
Det finns inget utrymme för fysisk eller psykisk sjukdom här inte.

Det är viktigt att rösta.
Det är bättre att rösta blankt än inte alls.
Dels pga %, och dels för att vi är tilldeleade något så fantastiskt som åsiktsfrihet,
och det är inte alls länder som är det - det vore skamligt att strunta i den rätten.
Det är ett slag i ansiktet till alla som inte har rätten att rösta.

Ångesten sprider sig i bröstet på mig.
Inte fyra jävla år till av idiotfredrik och hans muppkompisar.
Jag är så jävla trött på deras ignorans mot människor.
Att deras politik bara gynnar de riktigt rika och de som har de svårt fåt det ännu svårare.
Det är svårt för mig att bara se på medan människor i misär får det ännu värre.
Det hugger i mig för jag vet att det finns idioter som röstar på ett parti som stänger dörrar för människor.
Jag kan inte begripa hur människor kan vara så själviska.

Jag är skeptisk till en rödgrön seger, och jag står handlös inför det faktum att SD antagligen kommer att komma in i riksdagen. Det gör mig ont.
Det gör mig ont att människor kan vara så kalla och rösta på ett parti som vill skicka tillbaka människor till tortyr.
Jag vill så gärna tro på det bästa hos människor, men det är svårt idag.
Jag är orolig och det återspeglas i att mitt humör är hetsigt och jag tänder till väldigt snabbt.

Det är mycket som står på spel.
Jag kan inte ta det lättvindigt och skratta åt männisor och deras idioti.
För deras idioti gör att andra människor får det svårt.
Varför ska alltid de starka få överleva?
Varför inte ge den chansen till de svaga också?
Måste vi vara så inrutade?

Jag tycker att den här debatten och Sverige mer och mer börjar likna nazityskland.
De starka får jobba medan de svaga gasas ihjäl.
Ikväll avgörs det.

Jag håller tummarna, även fast jag är väldigt skeptisk.

Kommentarer
Postat av: Carina

Vi får starta ett eget land. Där odlar vi vår egen mat, tar hand om varandra och respekterar olikheter.

Tycker jag låter som en bra idé! :-)

2010-09-19 @ 19:08:03
Postat av: Linn

Där vi bryr oss om varandra, inte bara om man kan dra in massa pengar. Utan bry sig för att vi är människor som, värnar om andra människor. Allt egologiskt och fairtrade, alla har det bra. Det vore något. En värld där alla är glada och ingen blir kvarlämnad ensam.

2010-09-19 @ 19:48:31
URL: http://bully.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0