.



Jag mår inte bra. Även om jag kan ha riktigt bra dagar som igår så mår jag inte bra.
För mig börjar situationen dessutom bli övermäktig. Så övermäktig att det känns som att det enda rätta är att ge upp.
Ställde mig på vågen imorse och den skrattade illa åt mig.
Jag vet inte vad jag gör för fel. Jag känner mig lika tjock som människorna i biggest loser,
men skillnaden mellan mig och dem är att de lyckas gå ner i vikt.
Det gör inte jag. Jag intalar mig att det måste vara lättare att gå ner i vikt när man är så stor,
men jag vet inte. Dessutom - när de slutar äta destruktivt och träna så blir allt bra.
VARFÖR GÄLLER INTE DET MIG?
Jag är fan vegan. Jag äter asnyttigt och nu tränar jag nästan varje dag.
Jag vet - muskler väger mer än fett men i nuläget finns det inga muskler att tala om.
Jag orkar ingenting. Tar 1/3 av det jag tog innan jag gick upp i vikt.
Jag skäms. Jag vet inte längre vad jag gör för fel.
Alla människor som äter nyttigt och tränar går ner i vikt.
Till och med dem som bara tränar en gång i veckan går ner i vikt.
Jag försöker att räkna kcal in och kcal ut men det är svårt.
Jag vet inte vad de olika sakerna innehåller eller hur man ska räkna.
Men oavsett så tycker jag att det borde bli mindre in än tidigare och räknat med min träning så borde jag gå ner i vikt. Men nej. Vågen skrattar åt mig när jag gått upp ytterligare i vikt.
PÅ VAD? Jag har för fan ätit sallad mest förra veckan.
Hur kan jag möjligtvis ha gått upp i vikt av det?

All min tankeverksamhet gåt åt det här.
För jag mår jättedåligt av det.
Jag vet inte vad mer jag kan göra.
Jag äter bra och tränar.
Nästan steg är att börja skjuta amfetamin.
Ja, det får bli nästan steg.
Vi kan kalla det plan B.
If everything else fails haha

Nej, men seriöst.
Jag har tröttnat big time nu.
Det är inte ens roligt.


Kommentarer
Postat av: Carina

Kan det vara så att du äter för lite och för sällan? Din ämnesomsättning är kanske helt fel inställd? Det kan ställa till en hel del om man inte äter 'ordentligt'...



73,5 stod på vågen på gymmet idag... fy... mådde skitdåligt och ville gå hem. Men jag bet ihop och genomförde en timmes motion.

Jag vet hur du känner dig. Folk säger: "Men du är ju inte tjock!" Men själv känner man varje valk, bula och fettknöl på kroppen.



Jag försöker tänka: "Bättre att vara vältränad och tjock än smal och otränad." Visst, smal är ju det man vill vara men ibland måste man försöka fokusera på de framsteg man gör.



Kram!

2010-09-15 @ 14:22:30
Postat av: Linn

Jag funderar på att kontakta en dietist och be om råd. Jag är så trött på att ha det såhär. Känns som att jag gör allting rätt men det blir bara fel. Någonstans gör jag ju fel. Frågan är bara var. Ska försöka att träna ordentligt och inte ge upp så fort jag ser mig själv i spegeln.. det känns bra att du förstår. Att jag inte är helt ensam med de här problemen, även om det så klart är tråkigt att fler har det som jag.. keep up the good work i alla fall! =)

2010-09-15 @ 16:15:00
URL: http://bully.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0