.


Det känns jobbigt ikväll.
Har bakat nu och jag hoppas att det blir bra men det liksom värker i mig.
Jag har åter overklighetsskänslor och är osäker på om det som pågår verkligen.. är.
Är jag? Känner jag? Känner alla andra eller är det bara en bild jag skapat i huvudet för att sysselsätta mig själv?
Är inte helt säker på det men jag låter det vara.
Jag låter alla mina låtar vara i en och samma playlist men ändå envisas alla lugna, ångestlåtar förfölja mig.
Det känns som att de söker upp mig och envisas med att plåga mig nu när jag är själv.
De söker upp mig när jag är svag och pickar på näthinnan så att jag ska bli ännu mer osäker på vad jag ser.

Är ledsen för Satin hatar mig just nu.
Jag har inte gjort henne någonting men när jag kom hem från ica så satt hon helt obekymrad på bordet och åt godis.
Jag tillrättavisade henne och nu vägrar hon att komma nära mig.
Hennes beteende skiljer sig väldigt mycket från Katitzie.
När Katitzie gjorde "fel" som kattunge så tog hon också följden av det och lät sedan bli att ex kloa på soffan eller vara på bordet. Satin VET att hon gör fel och trots att jag aldrig rört henne när hon gjort fel så flyr hon från situationen för att hon inte vill ta konsekvenserna av hennes handlande.
Nu är det katter vi pratar om så jag räknar inte med att de ska bete sig som människor,
men de är väldigt lika på många sätt.
De vet att de inte får vara på bordet, men ligger det godis där och matte inte är hemma så gör dem det ändå.
Eftersom att Satin vet om att hon gjort fel och kan räkna ut att jag inte är glad så vågar hon inte närma sig mig.
Det krossar mitt hjärta för jag åker imorgon och jag vill inte åka ifrån henne när hon är arg på mig.
Åh jag är sån tönt men jag kan inte rå för det.
När Katitzie var arg på mig som liten kunde jag skolka halva dagen för att jag ville att hon skulle känna att jag älskade henne innan jag stack.
Jag lämnar inte mina djur när de tror att jag är arg på dem.
Jag är egentligen aldrig arg på dem.
Inte ens 04:00 imorse när Satin välte paprikaplantan.
Hur hon gjorde det är en gåta för den står längst in och är tung, men men.
Oavsett så blir jag inte arg. Inte så att det skulle gå ut över dem.
Klart att jag kan störa mig på att gå upp vid fyra och sopa jord, eller rolla bordet från katthår,
men det är så det är när man har katt.
Om man har väntat sig ett fogligt djur som alltid gör vad man vill så har man skaffat fel djur.
Nu ligger hon bredvid mig. Hon har nog insett att det inte blir värre än såhär.
Ett bestämt "nej" och sen är det bra. Men hon är så fjantig den lilla saken.
Hoppas att vi kan gosa ikväll för annars vill jag inte åka imorgon.

Jag förstår inte hur jag mår ikväll.
Det är lite varvat.
Det är skönt, ensamt, tomt, mys och bus, glädjande, saknande etc.
Ska nog titta på "I rymden finns inga känslor" ikväll, om jag orkar.

---

Nu ligger hon och tokmyser med mig.
Bra att hon inser att matte bestämmer och även fast jag inte alltid är glad så är jag ändå matte som älskar henne mest av allt. Mitt barn. Mitt ludna lilla barn.

Ska snart tvätta..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0