.



Det är supersöta lärare där jag går nu.
Sådär härligt mjuka och snälla. De tittar på en och ler och är så varma att jag blir alldeles röd om kinderna.
Kom dit imorse och först hade vi ett litet samtal där de ska få lite information om mig; om vart jag gått innan, hur mycket matte jag läst etc. Sen har de massa andra gulliga frågor som varför behöver jag solstudion, vad jobbar jag med, vad har jag för intressen och vad gör jag på fritiden osv. Tycker att det är supergulligt.
De skrev upp att jag är en dubbeldiagnosare, tycker om att träna och är vegan.
GULLIGT!!

Fick börja med lite repetioner från matte a light och det kan behövas.
Det var ju närmre 5 år sen jag läste matte sist.
Sånna där "x-frågor" förstår jag inte alls.
Men det kommer säkert att gå bra.
Jag känner mig väldigt trygg och säker i den nya gruppen,
även fast det mer eller mindre är särmatte jag läser.
Det är en liten grupp med människor som har läs och skrivsvårigheter och svårt med matte.
Men även om de nästan hela tiden pratade med mig som om att jag vore ett barn och hade löjligt förenklade förklaringar till olika tal så trivs jag där. För jag får panik när andra inte inser hur svårt jag har för matte och bara "äh det sitter bara i huvudet. Du kan det där. Så - in i klassrummet och gör 200 tal nu".
PANIC!

Här är de mycket medvetna om mina svårigheter och försöker istället att uppmuntra mig och se till att jag klarar det här. Jag tror inte att jag haft en chans annars.
Jag är så tacksam.
För att det inte ska bli för mycket för mig så har vi bestämt att jag ska börja med 2h/dag och sen om det fungerar och känns bra för mig så ska vi öka.

Äntligen rör saker på sig.
Och vad som är ännu bättre är att jag tagit mig iväg och tränat ikväll.
Jag trodde att jag skulle dö, men det gjorde jag inte. Bara nästan.
Jag är verkligen ur form men förhoppningsvis är jag snart tillbaka igen.
Det var ju inte längesen jag tränade hårt 4ggr/vecka så om jag bara tar tag i det här så borde det gå bra.
Hoppas, hoppas.

Det ser ljust ut nu.
Då kanske jag kan börja må bra igen snart.
Eller bra och bra. Bättre. Jag mår inte dåligt nu men mitt låga självförtroende i kombination med mattekrisen har gjort mig orolig och mitt mående "sådär".
Jag hoppas att det är över nu när jag kommit igång.

Kommentarer
Postat av: Mina

Skönt att höra att livet flyter på och att du har hopp intresse!

Puss på dig, Snuttan!

2010-09-09 @ 07:45:50
URL: http://minaskaflytta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0