.



Jaha. Då får jag ta tillbaka allt jag skrev i mitt förra inlägg.
Har varit i skolan i flera timmar och bråkat.
Är helt slut på energi nu. Men jag är ändå fylld av lite mera hopp än tidigare.

Jag satte mig ner och pratade med skolkuratorn om att jag hoppat av höstens kurser och att jag istället satsar på våren och solstudion. Hon tyckte att det var en jätedålig idé eftersom att jag antagligen inte får komma till solstudion i alla fall. Hon tyckte att jag skulle läsa matte i två terminer istället för en och satsa på extrahjälp.
Det är inte den sortens hjälp jag behöver. Herregud jag har haft världens bästa privatlärare och jag kunde fortfarande inte få G i ämnet. Mitt problem är att jag inte fixar matte.
Och när jag är i en stor klass så fixar jag verkligen inte matte.
Jag blev arg av saker hon sa och jag tyckte själv att jag var väldigt beskrivande trots att jag lät onödigt vass i tonen, men jag förklarade även då att jag var frustrerad och orolig därav min vasshet.
Det känns inte som att de stöttar mig alls. I början trodde jag att jag skulle få stöd och hjälp men det visade sig bara vara lösa ord. De sa att de är mycket medvetna om att jag behöver solstudion och samtliga inblandade (kurator, lärare, rektor mm) tycker att jag ska få vara där, men nej. Det finns helt enkelt inte plats.
Okej, finns det inte plats så finns det inte. Men då måste de ju lösa det här på något annat sätt.
Vi satt i en timme och pratade och jag blev arg och frustrerad för det kändes inte som att hon lyssnade,
men till sist så kom vi ändå fram till en lösning som jag tror kommer att fungera.
Jag ska ha matte i ett vanligt klassrum tillsammans med normala människor, men istället för att läsa matte b så ska jag läsa matte b light, det som jag eftefrågade förut (det är light man läser i solstudion, därför vill jag dit) och jag ska få extrahjälp och sånt.
Jag fick träffa min nya lärare och han var helt fantastisk!
Ett energiknippe och så mycket förståelse och ödmjukhet.
Han bjöd på fika och vi satt i en god stund och pratade.
Jag fick berätta om vad jag är duktig på och han berättade historier från när han var ung.
Det är en underbar lärare, en sån där som alla elever gillar.
Vart vi än gick så hälsade han på elever som skrattade och sa hej och jag förstår varför han är så populär.
Väldigt trevlig man.
Han skjutsade mig till och med till läromedia så att jag kunde köpa en mattebok.

Det hela känns väldigt bra och jag känner mig väldigt trygg med lösningen vi kom fram till.
Solstudion skulle ha möte om mig på onsdag och sen skulle de ringa,
men med den där underbara läraren och med rätt matte (light alltså) så tror jag äntligen att det här kommer att gå.
Jag börjar imorgon. Det blir en brakstart men det behöver jag.
Äntligen börjar jag att tro att jag ska få godkänt i matte.
Sen. Sen kan jag söka in till universitetet och livet kan börja.

Kommentarer
Postat av: Mina

Woohoo! Låter kanon det där, Snuttan! Lycka till, jag tror på dig, jag med! Kram

2010-09-06 @ 23:56:43
URL: http://minaskaflytta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0