.


Enligt någon slags BMI-skala så ska jag äta ungefär 1200 kcal/dag.
Jag vet inte om jag fått tjockis-tänk, men är inte det sjukt lite?
Om det stämmer så är det helt uppenbart varför jag ökat i vikt så mycket och så drastiskt som jag gjort.
Har ätit fel och druckit fel, det vet jag.
Men jag har också ätit stora portioner för att inte småäta och trots att vi nästan alltid har frukt hemma så äter jag det sällan.
Kan det vara så enkelt att det är mina stora portioner som är boven i dramat?
Jag har slutat med mitt destruktiva matmönster i stor skala så det enda som är kvar är mina portioner.
Jag äter mycket för att inte bli hungrig så att jag inte ska småäta,
men ska jag sätta ett likamedtecken mellan småäta och mellanmål?
Det verkar svårt att hitta en balans gällande mellanmål.
Jag vet aldrig vad jag ska äta, hur mycket eller hur ofta.
För mig så är ett mellanmål att småäta och för att förhindra det äter jag jättemycket när jag väl äter.
Tydligen helt fel taktik. Men om jag alltså ska skära ner mina kcal till 1200/dag och börja äta mellanmål - vad fan ska jag äta då? Vad är ett mellanmål? Jag blir definitivt inte mätt på en banan, men tanken är kanske inte att jag ska vara mätt heller. Det kanske är så att jag bara helt enkelt inte ska vara hungrig. Ja, det verkar logiskt.

Något som är bra är att vi har flera uppsättningar av tallrikar hemma och för att liksom lura ögat lite så ska jag nog börja att använda de tallrikar som är mindre än dem jag vanligtvis använder.
Jag dricker inte läsk längre utan håller mig till vatten och sojamjölk,
men sojamjölken är sötad så den ska jag nog ta och skippa ett tag framöver.
Rismjölken är inte sötad men är söt i sig som den är. Är det något bra eller dåligt?
Den smakar ju fortfarande sött så jag kanske bara ljuger för mig själv om jag väljer rismjölk istället för sojamjölk bara för att den är naturligt sötad? Många frågor som rör sig i huvudet just nu.

Prövade yoga och pilatesbollen en stund.
Herre-min-jävla-gud vad svårt det var!
Efter x antal misslyckade försök med pilatesbollen så satte jag på en yogadvd och jag hade ett helvete med att följa med. Jag började att svettas direkt och det kändes som att mina armar och ben skulle gå av och då hade jag tränat i ungefär elva minuter.. snorig och svettig erkände jag mig besegrad och tittade på reprisen av So you think you can dance (lauren vann yaaaaay!!).

Jag är glad att jag inte tränar ordentligt idag. Jag tror att jag behövde en extra dag för att kurera mig ordentligt.
Men imorgon ska jag iväg och träna och förhoppningsvis så blir det helt fantastiskt.
Min gode vän Eric ska följa med och pröva på kjj med mig.
Till helgen ska jag hänga i gymmet är det tänkt. Bara jag inte sjuknar in igen.

Nu kommer älsk hem. Vi ska laga mat.
Jag ska äta sallad, för jag ska tydligen inte äta så mycket som jag gör.
Det är en rätt mättande sallad ändå. Med yoghurt och grejer.
Det blir ju inte samma sak som när man använder creme fraische eftersom att yoghurten är mer eller mindre fettfri men som ändå fyller sin funktion.

Det kommer att bli bättre framöver.
Vänta ni bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0