.


Lilla sparven är uppe och springer igen och busar precis som vanligt.
Hon är jätteduktig med stygnen. Pillar inte alls på dem. Hoppas att det håller i sig.
Vill inte att hon ska behöva gå med tratt..

Har haft en överjävlig dag idag.
Verkligen.överjävlig.
Har sovit i ungefär 2h för att jag var så stressad över det här med fisen,
och när jag väl sov så drömde jag självklart mardrömmar där allt gick åt helvete med henne.
Det resulterade i att jag mådde väldigt dåligt psykiskt (och fysiskt) och blev sådär latent arg jag ofta blev förut.
Jag blev lättare irriterad på mina lärare i skolan och när jag snäste åt min lärare kände jag att jag behövde en paus.
Det är första gången under mina år i skolan som jag har så stor mängd ångest att jag behövde gå ut och ta en paus och lämna situationen. Jag tog sen min lärare åt sidan och förklarade vad som hade hänt och varför jag reagerat som jag gjorde och jag tror att han var uppriktig när han sa att han blev glad att jag kom till honom och pratade om det. Först tänkte jag att det bara var något han sa, men när han sen frågade mig: Tror du att det här är något ja bara säger till dig och inte känner så egentligen?, så blev det med ens ganska uppenbart att han verkligen menade det han sa, för han fortsatte med: sånna tankar kan du slänga bort direkt. Jag blir glad att du berättar vad som händer och vad jag gjorde "fel" som utlöste allt.
Jag berättade om Satin, om min dåliga dag och han sa att det syndes på mig.
Det var ganska skönt att bli bekräftad när jag berättade något svårt för honom.
Det var enormt svårt att beskriva hur jag hade det, och sen ge kritik (i mina ögon) till någon jag tycker om och ser upp till. Men han sa att han tar det som positiv kritik, för nu lär han känna mig mer och vet på så sätt vad som fungerar och inte på mig, och sen sa han att det antagligen är många som känner som jag men som aldrig vågar berätta för honom, så den här vetskapen gör honom till en bättre lärare.

Tyvärr blev min paranoia lite bekräftad också, något jag tyckte var väldigt jobbigt.
Det var dock ingenting jag ville ta upp. Det får bara plats med en viss mängd galenhet per dag.
Även om jag tycker om båda mina lärare så är min stressrelaterade paranoia ingenting jag känner mig redo att berätta för dem i dagsläget.

Det har varit väldigt jobbigt för mig idag, på många plan.
Jag har varit vansinnigt arg och ledsen om vartannat och det har varit otroligt energislukande.
Sen spökar fortfarande vissa saker från helgen, även om en kär vän påminde mig om att hålla huvudet högt.
När jag kom hem från skola, dbt och stan så slog tröttheten ner i mig.
Alla dessa känslostormar har tagit all kraft ur mig.
Fick lite träning gjord också och nu ska jag lägga mig i mina my little pony-lakan och läsa.
Behöver verkligen varva ner efter en sjukt intensiv (men galet rolig!) helg och sen PANG! - kalasångest hela dagen.
Jag tycker inte om att vara arg. Det gör bara att jag mår ännu sämre.
Det är en cirkel.
Ju sämre jag mår, desto lättare har jag att bli arg och sårbar, och ju mer arg jag blir, desto sämre mår jag..

Hoppas att morgondagen för med sig massa glädje och harmoni.
Efter den här dagen kan jag behöva det.

Kommentarer
Postat av: Mina

Oj, jobbigt Snuttan! Jag känner igen mig så väl i det du beskriver för jag fungerar på det sättet jag med. Speciellt stressen är en benknäckare för mig. Stressar jag för mycket "skiter det sig i huvudet" på mig, som min syrra brukar säga. Det är därför jag försöker vara noga med att inte ta på mig för mycket saker att göra och alltid ha en dag i veckan då jag bara vilar. Det är lyx att kunna ha det så, men för mig är det nödvändigt om jag ska orka med!

Ta hand om dig raring! Och pussa kissarna från mig =)

2010-10-07 @ 07:33:51
URL: http://minaskaflytta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0