.



Jag har ätit min första varma måltid på tio dagar.
Idag fungerar det inte att vara råkostare, och det är så det får vara.
Jag har gett mig fan på att klara det här och de allra flesta dagarna gör jag det,
men idag kände jag att jag ville äta samma sak som Jojjo och något varmt.
Något tröstande efter en tuff dag.
Även om det kändes rätt okej att äta mat så får jag dåligt samvete.
Jag gör inte det här bara för att det är kul.
Jag gör det här för att få resultat och hittils har jag fått det och jag har varit mycket tillfredsställd med den här kosten. Jag vill inte förstöra det nu. Därför fick kvällens måltid vara så nära råkost jag kunde komma:
Tacos. Det enda uppvärmda och processerade råvarorna var sojafärsen och tacochipsen.
Eftersom att jag under de här tio dagarna har kommit underfund med att inte äta så mycket mat med stärkelse så hade jag ytterst lite chips i maten. Jag vill inte rasera allt jag byggt upp.
Det känns både rätt och fel att äta uppvärmd mat.
Klart att det var gott, men samtidigt har jag kunnat skymta mitt mål med den nya kosten och jag är väldigt mån om att nå dit. Jag mår mycket bättre som råkostare och jag planerar på att köra på så länge det känns rätt.
Att ibland äta uppvärmd mat tror jag inte är hela världen, men jag vill ändå köra så hårt jag kan.
Jag har oavsett lärt mig otroligt viktiga saker om mig själv som jag aldrig hade kommit på med min vanliga kost.
Det här har varit något av det smartaste jag gjort på länge.
Imorgon kör jag igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0