.


Har haft en bra dag och trots att tjockisångesten legat tät över mig så har majoriteten positiva erfarenheter ökat och tagit övertaget. Som en trevlig eftermiddagsgrupp där skratt efter skratt avlöst varandra och en lika trevlig färd hemåt. Jag är inte rädd för att lära känna nya människor och fördjupa mig i de vännerna jag har. Inte när de vet mina rädslor och mina hinder. Jag söp glatt i mig vart ord han sa och inte för att vara den nyfikna och enbart egocentriska tjej jag hört att jag är, utan för ett genuint intresse och för att jag bryr mig. Historien bakom ger mig ökad förståelse och jag känner mig snäppet närmre mina vänner för varje ord som förtäljs.
Var noga med att uppmärksamma alla vackra saker i min omgivning på vägen hem och aldrig har väl gräset luktat så gott? Till och med min pollentäta och snuviga näsa luktade ivrigt på blommorna och jag kände på det nyklippta gräset och lät de falla mellan mina fingrar medan jag betraktade sommaren och våren som äntligen kom.

Hemma möts jag av mina älskade djur och sambo berättade att katitzie suttit snällt vid dörren och väntat på mig.
Satin jamar tills jag lyfter upp henne och klappar henne över ryggen och ingen av dem verkar nöja sig förrän de båda fått sin beskärda del av min uppmärksamhet.

Ikväll ska jag, sambo och svärmor gå på Kapten röd.
Han har varit med mig länge och jag längtar som ett litet barn vid jul.
Det har dessutom utlovats vegan cupcakes och trots min tjockisångest så tänker jag bestrida den och smaka min absolut första cupcake och jag tänker inte låta ångesten vinna och istället kan jag glatt kryssa för någonting positivt jag gjort och uppmärksammat.
Det kommer att bli en helt fantastisk kväll.
Jag har längtat så länge på kaptenen och nu är han här!

Det kan inte bli annat än magiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0