.


Hemma från Sthlm.
Har haft ett par supermysiga dagar tillsammans med min familj och jag hann även träffa Jinx en sväng.
Jag känner att jag bor i fel stad, men samtidigt är jag fortfarande helt förälskad i Örebro så det kanske tar en stund innan jag lämnar staden. Först ska jag bli klar i DBT:n och se till att få jobba lite mer så att mina chanser att få ett jobb i Sthlm ökar. Jag är en jävligt bra skötare, men vad spelar det för roll när man knappt har någon erfarenhet?
Möjligheterna i Sthlm är oändliga och jag känner att jag behöver växa och utvecklas. Det kommer väl med tiden.

Även fast jag har haft ett par fantastiska dagar i Sthlm med mina systrar och Albert & Kia så är det skönt att vara hemma igen. There´s no place like home. Hem till våra katter, vår soffa och vår inredning.
Mina ljus, min hello kitty badrumsmatta och mina stora thékoppar. Det är skönt att komma hem.
Där faller lugnet på plats och jag slutar att spänna mig så mycket. Inte för att jag inte tycker om att hälsa på hos andra men det är något specielt  med att vara hemma. Att få sova i sin egen säng.

Så. Nu har jag dreads. Jag MMS:ade över en bild till mamma och jag fick ett sms tillbaka där hon sa att det såg fint ut. Jag är helt övertygad om att hon ljög för mig. Det finns inte en chans att hon skulle tycka om det här.
Hon älskade mitt långa hår. Men samtidigt så lär varken hon eller pappa vara förvånade.
Jag är endå den i familjen som ställt till med mest dramatik av alla.

Vill snart tillbaka till Stockholm och hälsa på mina vänner där.
Skaka höfterna med min kära vän Jinx och ligga i parken och dricka öl och lyssna på musik.
Jag är redo att börja leva och ha det bra igen.
Det känns som att mitt liv stått på stand-by så länge.
Jag har haft ett par bra veckor och det känns verkligen som att saker börjar att röra på sig.
Lite som min paprikaplanta (den är helt magisk).
Den stod ute i kylan tills jag hittade den under snötäcket och sen när den kom in i värmen så började den att återhämta sig, och nu när vi kom hem från Sthlm så såg vi att en paprikaplanta kommit!
Saker lever. Jag vill inte vara sämre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0