.




Jag har sån förbannad mensvärk idag. Känns som att jag ska gå under. Kroppen skälvar och spänns så mycket att jag på fullaste allvar tror att jag ska dö. Det finns ingenting jag inte prövat.
- Vetekudde, generell värme, träning (men jag kan knappt stå upp), akupunktur, tense, massage, vila, receptfria tabletter - allt du kan tänka dig. Ingenting fungerar.
Sökte för min smärta för tre år sen men blev bara illa behandlad.

Jag missar min DBT idag. Kan inte röra mig. Kan inte stå upp och jag kan definitivt inte cykla till traumaenheten.
Min psykolog kommer att bli besviken men vad kan jag göra? Det bästa för mig är att idag bara ta det lugnt och försöka att hålla mig så stilla som möjligt. Jag lugnar mig med att det kommer att vara mycket bättre imorgon.

Jag har i alla fall ett jättebibliotek med filmer att se på. Det är tröstande i alla fall.
Vet inte om det är stötande att skriva om mensvärk, men hey - jag är kvinna och kvinnor har mens.
Det är så verkligheten ser ut. Vissa har ont, andra inte.

Ah, well. Nu måste jag lägga mig ner.

Kommentarer
Postat av: Mina

ger lite choklad Snuttan då! Jag antar att vi kvinnor får stå ut med mensen, vi får ju i alla fall inte put i byxorna i tid och otid ^.^

2010-05-10 @ 18:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0