.



Någonting som jag stör mig på och som jag kan få riktigt psykbryt på är en stökig lägenhet.
Min stökiga lägenhet. Jag önskar att jag bara hade kraft att ta tag i allting men den infinner sig så sällan.
Jag plockade ordning på bordet i vardagsrummet, men sen när jag såg mig omkring så var det oreda preis överallt.
Smutsig tvätt på golvet för att vi inte plockat ur den rena ur tvättkorgen, hörlurar, spelkonsoller och annat trams på fotpallen, saker som ska ner i källaren och slängas i hallen, kattsand i badrummet, en ofantlig mängd disk i köket tillsammans med väldigt mycket papper på köksbordet. Jag tycker att vi ska ta bort köksbordet för då skulle vi inte kunna lägga så mycket skräp där. Då kanske vi skulle slänga saker istället.
Jag vet att det kanske vore ett smartare drag av mig om jag istället för att sitta här kanske började att dammsuga, plocka i ordning tvätten eller skölja av disken. Men det händer inte så mycket. Jag har riktigt svårt för det här med att städa. Jag är superglad att Jojjo är på sin praktik och trivs, men ur ett egoistisk synsätt så var lägenheten bra mycket finare när han var hemma och städade. Nu orkar ingen av oss ta tag i det här så vi båda vantrivs i våran annars så söta lilla lägenhet. Tyvärr så sticker jag på dbt i samma veva som han kommer hem från praktiken, annars hade vi kunnat städa tillsammans, och när jag kommer hem från dbtn så är det bara att äta och sen iväg och träna. Jag ska göra mitt yttersta för att i alla fall dammsuga badrummet. Delmål är bra mål.

Jag önskar att jag inte hade svårt att städa och göra andra tråkiga saker, men om jag övar och gör det ofta så kanske det inte är lika svårt efter ett tag. Sen måste jag bli bättre på att småplocka lite hela tiden så att det inte blir så katastrofalt stort.

Mår i övrigt bra och även fast det är molnligt så är det ändå en fin dag att vakna upp till.
Drömde konstigt men nu är jag vaken och för en timme framöver ska jag fokusera på att få lite mera ordning på lägenheten.

---

Okej. Nu har jag i alla fall dammsugit. Efter Sjunde himlen blir det att ta tag i disken.

Kommentarer
Postat av: Mina

Snuttan! Himla bra kämpat! Du och jag sitter i samma båt när det gäller hushållssysslor. Blergh

2010-05-04 @ 12:27:47
Postat av: Linn

Åh peppen hjärtat! Det är du & jag! :)

2010-05-04 @ 13:42:35
URL: http://bully.webblogg.se/
Postat av: Henrik

Jag vet precis hur det är. Jag har försökt allt, och nu försöker plocka i ordning 10 saker varje morgon. Och kanske 10 saker varje kväll. Förhoppningsvis så rör jag inte till 20 saker när jag plockar undan det andra, men förr eller senare så borde det synas att det blir bättre?



Alltså, du skall se hur det ser ut här...nu hålls det på att renoveras iofs, men ändå. Man mår dåligt av det, men det är så överväldigande mycket att man inte ids ta tag i det. Men det är bara att kämpa på! :)

2010-05-04 @ 14:18:27
URL: http://www.flyingface.com/blog
Postat av: Linn

Skönt att höra att man inte är ensam. Blir så stressad av alla människor som lyckas få skola, jobb, kids och fritid att fungera - och samtidigt inte ha så mycket som ett dammkorn på golvet. Hur går det till??! Jag ska försöka att få min karl att diska så kan jag plocka tvätt. Lika bra att ta allt idag när jag har en gnutta energi över! Kul att du läser!

2010-05-04 @ 15:51:13
URL: http://bully.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0