Ouppfostrade jävla småglin.




Jag är väldigt sällan kritisk till ett helt land, men Israel beter sig som en liten jävla barnunge.
Jag ser framför mig en fyraåring med trotssyndrom som står i ett snabbköp och skriker högt och hoppar upp och ner. Mamma (EU, FN och övriga europeiska länder) säger:
- Israel. Du får inte döda människor. Det är inte snällt.
- JO! Jag vill döda människor. Dumma, dumma dig! Jag tänker döda även fast du säger nej!
- Men Israel. Jag har sagt att du inte får. Nu måste du vara snäll. (Det går även att jämföra detta med att typ bränna myror med förstorningsglas.)

Det är dags att pappa USA kommer och knäpper snorungen Israel på näsan och säger till på skarpen!
Världen håller andan. Kommer Obama, som nyligen fått nobels fredspris, att sätta ner foten?
(Var det bara på tomma löften han fick priset? Det är upp till bevis.)
Det finns många olika aspekter att ta in. Agerar Obama riskerar han att inte bli omvald i och med att den proisraeliska stämningen är ganska stor. Agerar han inte kan det leda till stora problem med Turkiet, och vill USA hålla sig väl med den muslimska världen behöver USA hålla sig väl med Turkiet.
Nej, pappa. Det är dags att ni agerar.
Världen behöver att ni agerar.
Ungjäveln Israel behöver att ni agerar, för EU kan fördöma denna attack bäst de vill - Israel kommer ändå inte att bry sig. De har aldrig brytt sig om några och det kommer att krävas att USA tar i med hårdhanskarna för att någonting ska ske. Vi behöver avbryta våra handelsavtal med Israel. Vi behöver kräva att blockaden mot Gaza upphävs och vi behöver kräva att Israel tar ansvar för det som skett och tar konsekvenserna av det!

BOJKOTTA ISRAEL!!

Kommentarer
Postat av: Mina

Jag känner och tänker som du, Snuttan

2010-06-01 @ 21:25:17
URL: http://minaskaflytta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0