.



Nu är jag ledig i två hela dagar!
Känns helt magiskt, men dock väntar nästa intensiva jobbvecka på mig redan på måndag, och den veckan är jag bara ledig en dag. Jobbar tyvärr rätt många idiotskift, då jag slutar 22 och börjar 07 dagen efter.
Finns ingenting jag hatar mer än dessa dagar. Jag blir så trött att jag nästan ralar av stolen.
Var trött hela gårdagen. Trodde att jag skulle kvickna till, but no. Jag vaknade aldrig.
Satt med patienter och pratade och gång på gång kom jag på mig själv med att inte ha någon aning om vad de pratade om. Jag var för trött för att ens lägga märke till att jag gled iväg i tankarna, och så var dagen igenom.
Men jag visade självklart inte detta för patienterna och jag försökte att dra tillbaka min uppmärksamhet när jag insåg att jag glidit iväg i tankarna.

Kom hem vid halv fem och jag skulle bara styra upp andra kläder men "jag skulle bara lägga mig 5 minuter på soffan först". Jag hann lägga märke till att american idol gick på tv, men jag hörde inte mer än första meningen innan jag somnade. Vaknade vid halv åtta och var fortfarande lika trött.
Tanken var att jag skulle sticka iväg till min fina vän Marina som hade avskedsfest eftersom att hon lämnar landet snart men jag var så slut att jag inte orkade röra mig från soffan så jag fick efter mycket om och men kasta in handduken och avboka festen. Det kändes tungt, men jag vet att hon förstår och jag vet att vi kommer att fortsätta att hålla kontakten även om vi inte längre bor i samma land.

Planerade en lugn hemmakväll men då pep telefonen och Amanda kom över.
Vi var nykta och tog en ordentligt lugn kväll med film och lite tjatter.
Hade aldrig orkat ta mig någonstans och var inte särskilt peppad på att vara själv så det var skönt att hon kom över.

Sitter nu och väntar på att jojjo ska komma hem från Enköping. Med sig har han de fantastiska människorna Albert & Kia. Bror + flickvän. Längtar efter de söta små människorna. De har dessutom med sig enorma mängder chips åt mig. Mina favoritchips har ju försvunnit ur estrellas sortiment och jag trodde att jag skulle gå av på mitten. De är de enda chiåsen jag tycker om och när Albert ringde och sa att de hade utförsäljning av chipsen i sthlm så skickade jag direkt över pengar så att han kunde köpa chips åt mig. Tror att det är 37 påsar eller nnågot sånt.

Kvällen blir antagligen lugn. Kanske spela lite mah jong som Jojjo har gjort hela själv och bara mysa och må bra.
Blir inte av med min förkylning så det är nog bra om jag tar det lugnt med tanke på vilken hell-week jag har framför mig. Men jobbet är härligt, det är det. Skulle inte vilja vara någon annanstans i nuläget.

Har dessutom varit världens housewife igen och dammsugit golven, gjort rent toaletten, plockat undan alla saker som låg överallt, diskat, gjort rent spisen & kastat saker i tvätten.
Nu kan jag gott slöa lite innan barnen kommer.

Kommentarer
Postat av: Mina

Snuttan! Jag förstår verkligen! Är man så himla trött, och förkylning på det så är man inte speciellt partysugen. Inte brukar man ha så värst roligt om man kommer iväg, heller. Man måste ha lite ork, ju!

Vi fick ju i alla fall kramas ordentligt förra veckan, när jag var och fikade på DBT:n!

2010-06-26 @ 14:09:57
URL: http://minaskaflytta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0