.



Det blir inte så mycket skrivande här just nu.
Det är mycket jobb. Slutade 22 igår och börjar 07 idag.
Klockan är strax efter sex och jag är skittrött. Hoppas att jag piggnar till snart,
men jag gör oftast inte det när jag sover lite.
Jag brukar ju lägga mig vid 21 när jag jobbar dag för annars orkar jag inte med hela dagen,
men det går ju inte när jag slutar 22. Kom inte i säng förrän tolv igår.
Hoppas att jag orkar med den här dagen.

Igår gick överfallslarmet och det kryllade av folk på vår avdelning.
Det var ingen fara men det var en kort stund då det kunde gått riktigt illa,
men som tur var så hände ingenting. Det var inget överfall men en annan incident med en patient som krävde att det kom upp folk för att hjälpa till och det fanns ingen tid till att ringa upp folk från de andra avdelningarna så då gick larmet istället. På skärmarna som står i taket stod det överfall med stora bokstäver och det tjöt riktigt mycket.

Lite smålustigt, för tidigare under dagen var det jättelugnt och när en patient påpekade hur lugnt det var sa jag "Ja, det är nog lugnet före stormen", och sen hände allt på samma gång. 2 extra vak på två personer så det slutade med att det knappt var personal ute så natten fick komma tidigare och hjälpa till.
Men det var en helt okej dag trots dramatik. Hoppas bara att den här dagen blir lite lugnare.
Det återstår att se.

Jag är så trött. Så obeskrivligt trött.
Jag lär vakna av cykelturen till jobbet i alla fall.
I annat fall så får jag knapra koffeintabetter. Jag dricker ju inte kaffe så jag får ta till tabletter i nödfall.
Får ibland lite ont i magen av dem så jag äter dem inte om jag inte måste.

ah, well. Nu måste jag åka till jobbet.

Glad midsommar på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0