.




Har haft en skön dag på jobbet. Det var få patienter och det har varit väldigt lugnt idag.
Har dessutom riktigt sköna kollegor som jag ska jobba med i sommar.
Finns en kollega som verkar störa sig riktigt ordentligt på mig. Vet inte varför.
Antar att X stör sig på mitt sätt att vara och föra mig med patienterna. Men jag har inga planer på att ändra mitt beteende för jag får dagligen höra av patienter om hur bra jag är och hur mycket de uppskattar att jag finns där.
Jag är där för patienternas skull, inte för att jag ska passa in i någon mall och forma mig efter hur X vill att jag ska vara. Bland de första orden jag fick höra när jag kom in på jobbet var hur snygga mina dreads var och därefter har jag fått komplimanger mer eller mindre hela dagen just för att jag är som jag är.
Det betyder rätt mycket att få höra att man gör ett bra jobb.

Har missat att det är söndag så nu ska jag bänka mig framför tvn (när mannen slutat att titta på 24) och kolla på repriser. Missade Ugly Betty och det måste jag se.
Börjar bli riktigt förkyld och det känns inte alls bra.
Hoppas att det inte blir värre bara..

Slappardag och nu är jag glad att jag gick till jobbet idag.
Har träffat riktiga hjältar, både bland personal och patienter.
Hoppas att imorgon blir lika givande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0